۲ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9686071
T T
۰ نفر
ایران در کابل پایگاه علوم زمین شناسی ایجاد می کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/02 اقتصاد.صنایع و معادن.تفاهمنامه.زمین شناسی تفاهمنامه ایجاد پایگاه علوم زمین شناسی توسط کارشناسان ایرانی در افغانستان ، بین وزیر صنایع و معادن کشورمان و وزیر معادن افغانستان ، امضا شد .
وزیر صنایع و معادن ایران روز شنبه در حاشیه امضای این تفاهمنامه به خبرنگاران گفت : علاوه بر راه اندازی پایگاه علوم زمین شناسی در کابل ، کارشناسان ایرانی در زمینه اکتشاف و استخراچ معادن به خصوص کانی های فلزی با افغانستان همکاری خواهند داشت .
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا ، علی اکبر محرابیان در ادامه افزود: افعانستان دارای منابع متنوع و غنی است و این معادن جزو ثروت های این کشور محسوب می شوند که باید در توسعه افغانستان صرف شوند .
وزیر صنایع و معادن کشورمان در ادامه تاکید کرد ، ادامه بسیاری از حوزه های معدنی ایران در افغانستان قرار دارد و در قالب این تفاهمنامه می توانیم در زمینه استخراج این معادن به یکدیگر کمک کنیم .
وزیر معادن افغانستان نیز در این نشست خبری اظهار داشت : ایران پیشرفت های خوبی در زمینه زمین شناسی ،اکتشاف و استخراج از معادن داشته است و ما امیدواریم بتوانیم از توانمندی های کارشناسان ایرانی در این بخش ها استفاده کنیم .
ابراهیم عادل سپس تصریح کرد ، افغانستان کشور مستقلی است و می تواند با تمام کشورهای دنیا همکاری اقتصادی و سیاسی داشته باشد . چنانچه در حال حاضر ما از همکاری کشورهای اروپایی در زمینه های مختلف بهره مند هستیم .
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، وی در خاتمه تاکید کرد : افغانستان تحت قیومیت هیچ کشوری قرار ندارد و می تواند تفاهمنامه های اقتصادی مانند تفاهمنامه فعلی با کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی داشته باشد .
اقتصام **1579 1557 شماره 097 ساعت 14:56 تمام
۰ نفر