۱۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9684663
T T
۰ نفر
دانشجویان 42 کشور جهان، به مهمانی محفل قرآنی جمهوری اسلامی، می آیند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/19 فرهنگی.دانشجویی.قرآن کریم دانشجویان 42 کشور جهان، از شامگاه دوشنبه، 20 آبان ماه، به مدت چهار روز، مهمان دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان، خواهند بود.
دبیر دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با بیان این مطلب، گفت: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، ساعت 18 روز دوشنبه، با حضور آیت الله هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضاییه ایران، دانشجویان برگزیده قاری و حافظ کل قرآن کریم از کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی، و شماری از قاریان و حافظان بین المللی برجسته قرآن کریم، در محل سالن های همایش برج میلاد، آغاز خواهد شد.
رحیم خاکی افزود: پیام دبیرکل آیسسکو ( سازمان اسلامی آموزشی، علمی و فرهنگی ) نیز در مراسم گشایش مسابقات بین المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان، قرائت خواهد شد.
به گفته وی، استاد ابوالعینین شعیشع قاری برجسته قرآن از کشور مصر، از مهمانان ویژه این دوره از مسابقات است که برنامه تجلیل از وی، در یک مراسم خاص، به اجرا درخواهد آمد.
استاد ابوالعینین شعیشع، با حدود 90 سال سن، تنها بازمانده عصر طلایی قرائت قرآن کریم کشور مصر، بشمار می آید.
خاکی، یادآور شد: استاد دکتر احمد نعینع نیز از کشور مصر، به عنوان قاری مدعو در روزهای برگزاری مسابقات، حضور دارد و به تلاوت قرآن خواهد پرداخت.
وی اضافه کرد: مسابقات دانشجویی، در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم، هر روز از ساعت 15 تا 21 آغاز می شود و هیاتی متشکل از اساتید کشورهای مصر، سوریه، لبنان، فیلیپین و ایران، به داوری مسابقات، می نشینند.
دبیر دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان، با اشاره به اینکه عموم علاقه مندان می توانند در روزهای برگزاری مسابقات، در محل همایش، حضور پیدا کنند، تصریح کرد: هر شب، یک مسابقه فرهنگ قرآنی برای حاضران در مراسم، ترتیب می یابد و به هشت نفر از برگزیدگان، سکه بهار آزادی، اهدا خواهد شد.
وی، تجلیل از خادمان قرآن را نیز به عنوان یکی از برنامه های پیش بینی شده در این دوره از مسابقات، معرفی کرد و گفت: جعفر گونزالس، مترجم قرآن کریم به زبان اسپانیولی، از جمله افرادی است که در این مراسم، مورد تجلیل قرار می گیرد و از خدمات درگذشتگان، مرحوم محمد مهدی فولادوند، مرحوم علی اربابی، مرحوم طاهره صفارزاده با حضور خانواده های آنان، قدردانی خواهد شد.
خاکی، نشست تجلیل از شخصیت علمی و قرآنی آیت الله تسخیری را از دیگر ویژه برنامه های دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان، ذکر کرد و از برپایی نشست های تخصصی قرآنی در طول برگزاری مسابقات، خبر داد.
وی، خاطرنشان ساخت: این دوره از مسابقات، شامگاه پنج شنبه، 24 آبان ماه، با اعلام اسامی نفرات برتر رشته های قرائت و حفظ کل قرآن کریم از سوی هیات داوران، به کار خود پایان می دهد و به نفر اول هر رشته، تعداد 40 سکه بهار آزادی، نفر دوم، تعداد 30 سکه بهار آزادی و به نفر سوم، تعداد 20 سکه بهار آزادی، اهدا خواهد شد.
دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان، به همت جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران و با همکاری سازمان آیسسکو، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امورخارجه ، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، و شبکه قرآنی سیما، برگزار می شود.
اولین دوره این مسابقات، در سال 1385 به میزبانی اصفهان ؟ که درآن زمان، به عنوان پایتخت فرهنگی دوره ای جهان اسلام از سوی سازمان آیسسکو، انتخاب شده بود؟ برگزار شد.
شماره 088 ساعت 18:31 تمام
۰ نفر