۱۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9684638
T T
۰ نفر
عملیات اجرایی احداث حوزه علمیه ویژه بانوان در خرم آباد آغاز شد .............................................................
خرم آباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/08/87 داخلی.فرهنگی.حوزه علمیه.
عملیات اجرایی احداث حوزه علمیه ویژه بانوان روز یکشنبه در مراسمی در خرم آباد آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد دراین مراسم گفت: اگر امروز دین و ارزشهای دینی در جامعه پایدار است به برکت حوزه های علمیه و نقش موثر علما می باشد.
حجت الاسلام "سیداحمد میرعمادی" افزود: در طول تاریخ حوزه علمیه برادران باشکوه و پر رونق بوده اما حوزه علمیه ویژه بانوان تاکنون کمرنگ بوده است.
وی، گسترش و تقویت مدارس علمیه ویژه بانوان را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهارداشت: نقش آفرینی بانوان طلبه در تبلیغ دین، پررونق وتاثیر گذاراست.
حجت الاسلام میرعمادی گفت: نقش بانوان در تربیت و سازندگی و فراهم کردن زمینه های دینی برکسی پوشیده نیست و اهتمام جدی امام (ره ) باعث ایجاد صدها مدرسه و حوزه علمیه در کشور شده است.
امام جمعه خرم آباد افزود: متاسفانه لرستان در کنار محرومیت های فراوانی که دارد، نداشتن حوزه علمیه نیز بر مشکلات آن افزوده است.
وی اضافه کرد: دراین استان به رغم تعداد زیاد بانوان متقاضی برای تحصیل علوم دینی، تنها چهار حوزه علمیه ویژه بانوان وجود دارد.
حجت الاسلام میرعمادی بااشاره به اینکه قراراست براساس توافقنامه با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم چهار حوزه علمیه دیگر در لرستان ایجاد شود، گفت: 50 درصد اعتبار موردنیازاحداث این حوزه ها توسط این مرکز و 50 درصد توسط استانداری تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه حدود 800 هزار نفراز جمعیت لرستان را بانوان تشکیل می دهند، یادآور شد: بانوان استان نیاز به ایجاد مدارس علمیه و تحصیل و حمایت ویژه مسوولان دارند.
امام جمعه خرم آباد اظهارداشت: تنها وجود یک مدرسه علمیه در خرم آباد جوابگوی نیاز نیست و به همین منظور تمام تلاش خود را برای افزایش این مراکز علمی و فرهنگی به کار گرفته ایم.
وی، از تمامی افرادی که در راستای ایجاد این حوزه تلاش کرده اند قدردانی کرد و گفت: اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان نسبت به ساخت این مرکز اقدام می کند.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان لرستان نیز گفت: این اداره کل در یک اقدام جدید نسبت به ساخت این مرکز اقدام کرده تا در زمینه تربیت نیروی انسانی و دانش آموختگان مقطع کارشناسی علوم دینی قدم های مثبتی بردارد.
"حسین اسدی پور" افزود: حوزه علمیه خرم آباد در زمینی به مساحت دو هزارو 400 متر مربع و زیربنای یک هزار و 636 مترمربع در سه طبقه ساخته می شود.
وی اضافه کرد: برای ساخت این مرکز هفت میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد. ک/2 7268/551/1760 شماره 063 ساعت 17:00 تمام
۰ نفر