۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9684516
T T
۰ نفر
ائمه جماعات دانشگاه های کشور،22 و 23 آبان، گردهم می آیند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/18 فرهنگی.دانشگاهی.ائمه جمعه معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از برگزاری نخستین گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه های کشور در روزهای 22 و 23 آبان ماه امسال، خبر داد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین داود رنجبران، روز شنبه در نشست مطبوعاتی، افزود: در این برنامه که در آستانه برگزاری هفدهمین اجلاس سراسری اقامه نماز، ترتیب یافته، نزدیک به 500 نفر از ائمه جماعات دانشگاه های کشور، در شهر مقدس قم، حضور خواهند داشت.
وی، دیدار با مراجع عظام، شرکت در کارگاه های آموزشی، آشنایی با شیوه های ارتباط موثر با نسل جوان و دانشجو و شیوه های تاثیرگذاری فرهنگی و معرفی ائمه جماعات برتر را از جمله برنامه های تدارک یافته در این گردهمایی، معرفی کرد.
رنجبران، در تشریح دیگر برنامه های دانشگاهی در دست اقدام در راستای ترویج فرهنگ نماز جماعت، گفت: همایش های استانی با محوریت نماز و نیایش و رسالت دانشگاه ها تاکنون در استان های لرستان، هرمزگان، همدان، اصفهان، سمنان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان، برگزار شده و یا در حال برگزاری است و علاوه بر آن، 120 ستاد اقامه نماز، در دانشگاه های کشور، حضور فعال و موثری دارند.
دبیر ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه ها همچنین از برگزاری مراسم پایانی جشنواره باران در روز 25 آبان ماه خبر داد و اضافه کرد: استقبال دانشجویان برای شرکت در این جشنواره هنری با موضوع نماز و نیایش، بسیار قابل توجه بود و مراسم معرفی آثار برتر، در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به معرفی دانشجو و استاد برتر در عرصه نماز در روز بیستم آبان ماه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خاطرنشان ساخت: انتخاب دانشجویان برتر در زمینه نماز، بر اساس جنبه های مدیریتی و اجرایی مربوطه در راستای ترویج فرهنگ نماز و فعالیت های موثر آنان صورت گرفته است وگر نه ، نماز، یک مقوله اعتقادی و ارتباط میان خداوند و بنده او است که نمی توان، بر اساس آن، فردی را به عنوان برتر و برگزیده، معرفی کرد.
رنجبران، زمان برگزاری هفدهمین اجلاس سراسری اقامه نماز، را 29 و 30 آبان ماه، ذکر کرد و اظهار داشت: این برنامه به میزبانی مراکز آموزش عالی کشور ، به اجرا در می آید و مراسم افتتاحیه آن، با حضور دانشجویان، اعضای هیات علمی و روسای دانشگاه های کشور در تالار علامه امینی دانشگاه تهران، برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، شمار مقالات ارسالی به دبیرخانه هفدهمین اجلاس سراسری اقامه نماز تا کنون را، بیش از 600 مورد، اعلام کرد.
شماره 026 ساعت 13:06 تمام
۰ نفر