۱۲ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9684154
T T
۰ نفر

مدیر رادیو اسلام سوئد اعلام کرد

۱۲ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9684154
مدیر رادیو اسلام سوئد اعلام کرد انقلاب اسلامی ایران بهترین مدل و الگوی حکومتی برای جهان است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/12 فرهنگی.احمد رامی.پی یر دورتیگیه احمد رامی، یکی از کارشناسان میهمان نخستین کنفرانس جهانی رادیوهای اسلامی و قرآنی، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره ) را بهترین مدل و الگوی حکومتی برای دیگر کشورهای جهان توصیف کرد.
احمد رامی مدیر رادیو اسلام سوئد، به اتفاقپی یر دورتیگیه پژوهشگر و مفسر سیاسی از فرانسه، با حضور در برنامه مسایل روز سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر، در گفت وگویی که بطور زنده و مستقیم از آنتن سیمای فرانسوی شبکه سحر پخش شد، دیدگاه های خود را در زمینه گسترش اسلام و تاثیر انقلاب اسلامی در اروپا بیان کردند.
احمد رامی، در این برنامه، از سیطره لائیسم بر سوئد که اجازه تبلیغ هر گونه عقیده دینی در این کشور را نمی دهد، انتقاد کرد و رفتار دوگانه غرب را که به رژیم صهیونیستی اجازه بی حد و حصری را در زمینه هر گونه تبلیغ در هر جای دنیا و اروپا داده است، مورد انتقاد قرار داد.
وی گفت: موج بیداری در اروپا رو به گسرتش است، کما اینکه شاهد هستیم در پی مقابله با اسلام ستیزی افراطی و بی احترامی به مقدسات اسلام در دانمارک، تعداد قابل ملاحظه ای از مردم این کشور به اسلام گرایش پیدا کرده و علاقه مند به افزایش معلومات خود در مورد این دین آسمانی هستند.
پی یر دورتیگیه، تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه، در این برنامه، ضمن اشاره به تلاش های متفکرانی چون هانری کربن و میشل فوکو در آشنا کردن اندیشمندان و صاحبنظران غرب با کاراکتر تاریخی و فلسفی اسلام، با بیان نمونه هایی از هوشیاری، شخصیت جامع، جایگاه مردمی با اتکا به دین و منش و روحیه منحصر به فرد بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، نقش امام خمینی ( ره ) رهبر حرکت اسلامی ایران را به عنوان رهبری تمام عیار، در گسترش شناخت از اسلام و ابعاد و زوایای آن در اروپا ستود و در بیان نگاه غربی ها به دین، از لائیتیسه به عنوان معضلی که گریبان غرب را گرفته است، یاد کرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، پی یر دورتیگیه و احمد رامی، در این گفت وگو که بطور زنده و مستقیم از آنتن سیمای فرانسوی شبکه سحر پخش شد، همچنین موضوعاتی همچون نفوذ روزافزون گرایش به اسلام در کشورهای اروپایی و نقش انقلاب اسلامی ایران در این زمینه، همچنین تاثیر نهضت شکوهمند ملت مسلمان ایران در بیداری هرچه بیشتر مردم جهان، اقدامات کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در نمایش چهره ای منفی و خشن از اسلام و مسلمانان در قالب اسائه ادب به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص )، هتک حرمت از مقدسات اسلامی، تالیف کتب و... ضد اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
شماره 059 ساعت 17:39 تمام
۰ نفر