۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9680126
T T
۰ نفر
فرمانده انتظامی تهران در نشست شورای تهیه کنندگان : نابودی سینمای ایران از اهداف ناتوی فرهنگی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/29 فرهنگی.فیلم .اجتماعی .سینما فرمانده انتظامی تهران بزرگ، نابودی سینمای ایران را از اهداف ناتوی فرهنگی برشمرد.
به گزارش ایرنا، سردار احمد رضا رادان در نشست همکاری و هماهنگی اعضای شورای عالی تهیه کنندگان سینما با ستاد هماهنگی مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری، افزود: این ستاد مفتخر است که در این مدت با تلاش خود جلوی نابودی سینما را گرفته است.
نشست همکاری و هماهنگی اعصای شورای عالی تهیه کنندگان سینما و ستاد هماهنگی مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری و سینمایی عصر دوشنبه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.
رادان با اشاره به تجمیع تشکل تهیه کنندگان فیلم در قالب شورای عالی ، گفت: این شورا ، تبلور اهداف هماهنگ همه تشکل های تهیه کنندگی در سینماست و حرکت رو به جلویی است .
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تقدیر از فعالیت اعضای اتحادیه تهیه کنندگان در ستاد مبارزه با عرضه غیرمجاز محصولات سمعی و بصری، افزود: حرکت سختی شروع شد و می دانید که فعالیت یک ستاد تا عملیاتی شود، اگر همت کنارش نباشد، مطلوب نمی شود و اتحادیه تهیه کنندگان از نظر عملیاتی، حرکت قابل تحسینی در این زمینه داشت و ما به جایی رسیدیم که به اذعان متخصصان ، توانستیم سینمای ایران را نجات دهیم.
او افزود: در این ستاد، از نیروهای انتظامی و قوه قضاییه تا اهل فن و متخصصان سینما، ثابت کردند که کار جمعی می تواند، کار موفقی باشد.
رادان یادآورشد: یک جریان قصد داشت سینمای ایران، فیلمساز و تهیه کننده این سینما را نابود کند تا سیل مشتاقان به سینما، نیازشان را ازجای دیگری تامین کنند و آن جای دیگر، به دنبال این است تا با دامن زدن به این تضاد، شکافی را بین سینمای ایران و مخاطبانش ایجاد کند که ما بخشی از طرح امنیت اجتماعی را مبارزه با این قضیه قرار دادیم، چون اعتقاد داشتیم که سینمای ایران نباید از این طریق مورد هجمه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: وقتی فیلم ایرانی همراه با فرهنگ ایرانی نباشد، مردم ما چون نیاز به فیلم دیدن دارند به سراغ دیدن فیلم هایی خارجی می روند که فاصله زیادی با فرهنگ ما دارد.
نباید گمان کنیم که ناتوی فرهنگی، فقط یک جلوه دارد بلکه جلوه های مختلفی دارد و یکی از جلوه ها و رویکردها، نابودی سینمای ایران است.
فرمانده انتظامی تهران ،گفت: رویکرد ستاد مبارزه با عرضه محصولات غیرمجاز فرهنگی این بود که جلوی این هجمه را که یک بخشی از آن مبارزه با سینمای ایران بود، بگیرد و ستاد مفتخر است که بگوید، با این تلاش ها، جلوی نابودی سینما گرفته شده است.
رادان تصریح کرد: امروز نه تنها انگیزه ما در زمینه مبارزه با سرقت فیلم های ایرانی، کم نشده بلکه بیشتر هم شده است.
به گزارش ایرنا، سرهنگ امیراحمدی مشاور فرهنگی نیروی انتظامی نیز گفت: سخت است که نسبت به تهیه کننده سینمای ایران به همذات پنداری دست یابیم، چرا که با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.
وی ادامه داد: باید باور داشت که در سینمای ایران، فیلم هرچه ارزشی تر باشد، تلاش برای قاچاق زیرزمینی آن بیشتر می شود و هرچه خوش ساخت تر باشد ، قاچاقچی ها بیشتر به دنبالش می روند.
امین تارخ دبیر دوازدهمین جشن سینمای ایران همچنین، گفت: دراثر فعالیت های نیروی انتظامی، امنیت چشمگیری نصیب بدنه حرفه ای سینمای ایران شد ، به عنوان یک عضو کوچک از بدنه سینما وظیفه خودم می دانم با تقدیر از زحمات سردار رادان و اعضای ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ در مبارزه با عرضه غیرمجاز محصولات فرهنگی، به عنوان دبیر جشن دوازدهم سینمای ایران، از همراهان دیگر هم قدردانی کنم.
سیدضیا هاشمی از اعضای شورای عالی تهیه کنندگان نیز با تقدیر از تلاش های دبیر ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی وبصری،گفت: در این مسیر، زحمات بسیاری کشیده شده است و آنقدر این کارها گسترده بوده که خیلی به حضور ما در این زمینه احتیاج نیست.
هاشمی ادامه داد: زمانی ما باید تلاش می کردیم تا به مسوولان سینمایی بگوییم که مشکل سینمای ایران چه هست اما امروز، مشکلات توسط مدیران ریشه یابی و برطرف می شود ، جادارد از کسانیکه که شبانه روز زحمت کشیدند، قدردانی شود.
این تهیه کننده همچین با تقدیر از افزایش خرید حق رایت ویدیویی آثار سینمایی، گفت : این روند فرصت طلایی برای سینمای ایران است .
هاشمی در پایان با تقدیر از تلاش نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز سینمایی ، محصول حرکت آغاز شده را در سینمای ایران مثبت و عاملی برای جذب مخاطب برشمرد.
شماره 006 ساعت 09:29 تمام
۰ نفر