۳ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9677510
T T
۰ نفر
یک کارگردان : فیلم کودک به اندازه کافی کارشناسی نشده است .........................................................
همدان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/04/87 داخلی.فرهنگی.جشنواره.فیلم.کودک.
یک کارگردان سینما معتقد است: در فیلم کودک اعم از داستانی و پویانمایی به اندازه کافی کار کارشناسی صورت نگرفته است.
"امیرشهاب رضویان"، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این گروه سنی به طور معمول تنها از برنامه های گروه تلویزیون تغذیه شده است.
وی ادامه داد: فیلمسازی برای کودک اعم از داستانی و انیمیشن تخصص مهم سینمایی محسوب می شود و در این سالها حمایت کافی از این نوع تولیدات نشده است.
وی اظهار داشت: گروه سینمایی مشخص برای نمایش فیلمهای کودک وجود ندارد در حالی که سالهای گذشته گروه ویژه ای برای نمایش این فیلمها در نظر گرفته شده بود.
وی افزود: در اوایل دهه 70 به تولید فیلم کودک و نوجوان توجه بیشتری می شد ولی در زمان حاضر در تولید و عرضه فیلم های کودک پیشرفت های قابل ملاحظه ای صورت نگرفته است.
وی گفت: با وجود این که در زمینه انیمیشن نیروهای متخصص بسیار خوبی در کشور تربیت شده اند اما هنوز نظام مدونی برای تولید فیلمهای انیمیشن وجود ندارد.
وی افزود: قصه های قدیمی ایرانی و در کنار آن مسایل روز کودکان و نوجوانان ایرانی دستمایه های بسیار خوبی برای تولید فیلمهای کودک و نوجوان در کشور است.
وی اضافه کرد: طبیعی است وقتی که زمینه تولید فیلمهای زنده و پویانمایی برای کودکانمان از شاهنامه و دیگر متون ادبی خود کوتاهی می کنیم فرزندان ما جذب هری پاتر،ای کیوسان و بسیاری از تولیدات غربی دیگر می شوند.
وی گفت: غربی ها برای رویا پردازی کودکانمان و جذب اینها به سمت فرهنگ غرب بسیار حساب شده و منظم کار می کنند اما در ایران برنامه مشخصی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: برای کودک ایرانی باید فیلم ایرانی مناسب ساخته شود و معیارها برای خلق چنین آثاری را روانشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت کودک می دانند و تعریف کرده اند.
وی گفت: جنبه های تفریحی، آموزشی و خیال پردازانه از اساسی ترین ارکان تولید فیلم کودک هستند.
بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از یکم تا پنجم تیر در همدان برگزار می شود.
در روزهای برگزاری جشنواره 272 فیلم داخلی و خارجی از 39 کشور اکران می شود.
645/564/1139 شماره 052 ساعت 19:19 تمام
۰ نفر