۳ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9677503
T T
۰ نفر
یک زن مسلمان یونانی: پاسخ سوالات خود را در اسلام یافتم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/03 اجتماعی.یونان .اسلام آتن - یک زن مسلمان یونانی گفت: چون پاسخ همه سوالات مورد نیاز خود را در اسلام یافتم، به این دین مبین مشرف شدم.
خانم النی اکرام فلوتاکی زن یونانی مسلمانی که برای شرکت در همایش بین المللی حضرت فاطمه (س ) عازم ایران بود، روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: من در یک خانواده مذهبی و معتقد مسیحی بزرگ شدم و همیشه سوالاتی داشتم که پاسخ آنها را نمی یافتم و درخلال این جستجوها متوجه شدم که اسلام تنها دینی است که به سوالات من به خوبی پاسخ می دهد. به همین دلیل هم به دین مبین اسلام گرویدم.
وی گفت: من حدود شش سال پیش به دین مبین اسلام مشرف شدم و از این بابت خداوند را شاکرم.
اکرام با اشاره به نحوه تشرف خود به دین مبین اسلام گفت: من یک ماما هستم و شش سال پیش زن مسلمانی برای زایمان تحت نظر من بود، من با صحبت هایی که با این خانم داشتم، متوجه شدم آنچه در مورد اسلام گفته می شود؟ با حقیقت هیچ ارتباطی ندارد، بلکه برعکس، اسلام قادر به پاسخ گویی و حل مشکلات روز بشر است و به همین ترتیب رفتار و کردار و گفتاراین زن مسلمان باعث شد تا من شدیدا به اسلام علاقه مند شوم و به همین دلیل هم با علاقه کامل شروع به مطالعه اسلام کردم و به این نتیجه رسیدم که این دینی است که می تواند هم برای من و هم برای همه مفید و راهگشا باشد و لذا به دین مبین اسلام مشرف شدم و از این بابت نیز بسیار خرسندم.
وی که با مقاله ای تحت عنوان حضرت فاطمه زهرا (س ) و زن معاصر در این همایش بین المللی شرکت می کند ، تصریح کرد از این که به عنوان یک زن مسلمان یونانی برای اولین بار به یک کشور اسلامی سفر می کنم بسیار خرسند و خوشحال هستم و امیدوارم که روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س ) نه تنها در ایران، بلکه در همه کشورهای اسلامی به عنوان روز زن تعیین شود و این ابتکار ایران، گام بسیار مهمی برای احترام و بزرگداشت دخت گرامی پیامبر ( ص ) بوده است.
اکرام گفت: حضرت فاطمه (س ) در همه رفتارها و کردارهای خود یک بانوی نمونه بوده است و قطعا می تواند به عنوان الگویی برای همه زنان آزاده جهان قلمداد شود.
وی افزود: من که برای حضرت مریم (س ) احترام بسیاری قائل هستم، زیرا مادر پیامبر خدا حضرت عیسی (ع) است ؟ معتقدم حضرت فاطمه (س ) را به دلایلی بهتر می توان به عنوان الگو قرار داد، زیرا فرزندان فاطمه (س ) به امر ازدواج که یک نیاز بشری است نیز پرداخته اند. مضافا روش تربیتی که حضرت فاطمه (س ) در تربیت فرزندان گرانقدر خود همچون امام حسین (ع)، امام حسن ( ع) و حضرت زینب کبرا(س ) به کار گرفت، می تواند بهترین الگو برای زنان و مادران عصر حاضر باشد.
اکرام در ادامه در مورد وضعیت مسلمانان در یونان گفت: در یونان خوشبختانه آزادی مذاهب وجود دارد و من به عنوان یک زن مسلمان و یک ماما با پوشش و حجاب اسلامی در یک اداره دولتی مشغول به کار هستم و هیچ کسی هم مانع من نمی شود و حتی سوالی در مورد این که چرا با این پوشش ظاهر می شوم از من نمی کنند.
اروپام ** 315 ** 2171 1375** شماره 045 ساعت 16:20 تمام
۰ نفر