۱۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9676153
T T
۰ نفر
مشاور وزیر ارشاد: مطبوعات محلی نقش موثری در فرهنگ سازی جامعه دارند ..................................................................
اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/03/87 داخلی.فرهنگی.رسانه ها.مطبوعات مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به گرایش مردم به مطبوعات محلی، نقش این مطبوعات را در فرهنگ سازی جامعه موثر و مفید برشمرد.
"سیدجلال فیاضی" عصر یکشنبه درآیین افتتاحیه ماهنامه نوید لنجان در استان اصفهان افزود: اطلاعات تولید شده سالانه در دنیا رو به افزایش است و برغم اینکه دنیای مجازی در حال گسترش است ، جای نشریات مکتوب تنگ نشده و همچنان سرجایشان قرار دارند.
وی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری گفتمان توسعه انقلاب در دهه چهارم،گفتمان پیشرفت همراه با عدالت است و در این گفتمان،رسانه عامل توسعه و شاخص توسعه می باشد.
وی،عامل قبلی توسعه در جوامع را سرمایه و نیروی کار دانست وگفت: امروزه اطلاعات نیز نقش اساسی را در توسعه ایفا می کند.
وی نقش مطبوعات را نهادینه کردن ضرورت توسعه یافتگی همراه با خود باوری و نظارت بر روند توسعه جوامع دانست.
فیاضی در خاتمه اذعان داشت: شمارگان نشریات فعلی کشور به نصف میزان استانداردهای یونسکو در 15 سال قبل هم نرسیده است.
همچنین در این نشست فرماندار لنجان توسعه مطبوعات بویژه محلی را در شهرستانی مانند لنجان که از توانمندیهای بالقوه و بالفعل برخوردار است، را یک ضرورت دانست.
"علی کریم زاده" از دست اندرکاران ماهنامه ها در لنجان درخواست کرد: بر اساس کار کارشناسی عملکرد مسوولان شهرستان را به نقد بکشند.
هم اینک دو ماهنامه نوید لنجان و نسیم لنجان در شهرستان لنجان منتشر می شود.
545/ 603/546 شماره 009 ساعت 09:51 تمام
۰ نفر