۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9675459
T T
۰ نفر

رایزن فرهنگی ایران در روسیه:

۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9675459
رایزن فرهنگی ایران در روسیه: دولت روسیه زمینه آموزشهای دینی و فرهنگ اسلامی را فراهم کرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/03 فرهنگی مسکو- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: دولت روسیه در سالهای اخیر برای گسترش آموزش های دینی و فرهنگ اسلامی در این کشور شرایط لازم را فراهم اورده است.
ابوذر ابراهیمی در مصاحبه ای با روزنامه نزاویسیمایا گازتا چاپ مسکو و در پاسخ سوالی درخصوص فعالیتهای دینی این رایزنی تصریح کرد: رایزنی فرهنگی ایران در مسکو ضمن ارتباط کاری با سازمان های مذهبی روسیه در امور و فعالیتهای آنها مداخله ای ندارد.
وی افزود: فعالیت های رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه براساس توافق دوجانبه میان تهران و مسکو صورت می گیرد .
رایزن فرهنگی ایران با تشریح برخی فعالیت های این رایزنی در روسیه ، این اقدامات را در راستای آشنایی مردم روسیه با فرهنگ و هنر ، تاریخ و دین مردم ایران دانست.
ابراهیمی درخصوص تحصیل علوم دینی در ایران توسط دانشجویان خارجی و یا روس گفت: در حوزه علمیه قم ایران داوطلبان می توانند در علوم اسلامی تحصیل کنند و در میان آنها دانشجویانی از ازبکستان و قزاقستان و دیگر کشورها حضور دارند اما درخصوص طلاب روس اطلاع دقیقی ندارم.
رایزن فرهنگی ایران در پاسخ سوال روزنامه درباره نظام سیاسی و اجتماعی ایران که مردم سالاری دینی توصیف شده گفت: دولت جمهوری اسلامی به نظر و آرا مردم توجه زیادی دارد و در واقع نظام جمهوری اسلامی خود برآمده از خواست ، اراده و تمایل مردم ایران آست.
وی افزود: باید پذیرفت که در جهان امروز آزادی مطلق وجود ندارد، این آزادی تا حدی است که آزادی دیگران را محدود نسازد ، بنابراین خود آزادی نیز شامل محدودیت هایی منطبق با نظم و قوانین اجتماعی و مذهبی است و در واقع همه تا جایی آزادند که قوانین نقض نشود.
رایزن فرهنگی ایران در روسیه، اسلام را کاملترین ادیان الهی دانست و گفت : با این وجود در ایران هر فرد می تواند اعتقادات و اعمال دینی خود را داشته باشد اما قوانین جمهوری اسلامی لازم الاجرا است.
ابراهیمی گفت: البته قوانین جمهوری اسلامی بصورت مطمئن از حقوق همه اقلیتهای دینی دفاع می کند، به عنوان مثال آنها آموزش های دینی و اعمال مذهبی خود را آزادانه انجام داده و کلیساهای مسیحیان و کنیسه های یهودیان فعالیت دارند.
وی در مورد محدودیت استخدام افراد غیرمسلمان در ادارات و نهادهای ایران گفت: با این وجود اقلیتها نمایندگان خود را در مجلس شورای اسلامی دارند درحالیکه در حکومت قبلی امکانی وجود نداشت.
اروپام 1392**2240**355** شماره 015 ساعت 13:25 تمام
۰ نفر