۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9675132
T T
۰ نفر

مدیر چتر سینمای ایران در کن:

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9675132
مدیر چتر سینمای ایران در کن: ظرفیت مطلوبی برای بازاریابی فیلم های ایرانی فراهم شده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/30 فرهنگ و هنر مدیر چتر سینمای ایران در بازار کن معتقد است که ظرفیت مطلوبی برای بازار یابی سینمای ایران در این ر ویداد فراهم شده است.
امیر اسفندیاری از بسترسازی برای اکران فیلم های ایرانی در کشورهای مختلف و پخش از شبکه های تلویزیونی خارجی ، بازار یابی برای محصولات سینمای ایران ، هماهنگی برای خرید آثار خارجی قابل نمایش در سینماهای ایران و جشنواره های ایرانی (فجر و کودک ) و زمینه سازی برای حضور سینمای ایران در سایر رویدادها را از فعالیت های چتر سینمای ایران در کن برشمرد.
وی تصریح کرد: با فضای فراهم شده ، هشت نفر از کارشناسان و مسئولان معاونت سینمایی شامل نمایندگان بنیاد سینمایی فارابی ، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای با تماشای آثار دیگر کشورها به بحث و تبادل نظر با دست اندرکاران حرفه ای حوزه های پخش و بازار یابی فیلم می پردازند.
اسفندیاری یادآورشد که این گونه بازارها فرصت مغتنمی برای سینمای ایران و بهره گیری از نتایج کوتاه مدت و طولانی مدت آن است .
چتر سینمای ایران با فعالیت هشت موسسه و با مدیریت بنیاد سینمایی فارابی در بازا جشنواره کن حضور دارد .
سینمای ایران در طول سالیان اخیر حضوری فعال در عرصه بازارهای بین المللی فیلم بویژه کن داشته است اما بازتاب اقتصادی و میزان فروش فیلم های ایرانی در آن هیچ گاه به طور شفاف اعلام نشده است.
توزیع مناسب و علمی با رویکرد اقتصادی (بازار یابی ) در کنار تولید رکن اساسی برای ادامه حیات صنعت پرهزینه سینماست، بازارهای فیلم فارغ از دید و بازدید و فیلم دیدن، عرصه ای برای تبادلات فرهنگی با نگاه اقتصادی و درآمدزایی است.
شماره 040 ساعت 12:18 تمام
۰ نفر