۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9674455
T T
۰ نفر

شهید الاعلم داور خارجی اولین دوسالانه عکس:

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9674455
شهید الاعلم داور خارجی اولین دوسالانه عکس: خود باوری و بازگشت به سرچشمه های هویت اسلامی را راه بروز قابلیت هاست ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/23 فرهنگ و هنر شهید الاعلم داور بنگلادشی اولین دوسالانه بین المللی عکس جهان اسلام ، گفت: تکیه برخود باوری و بازگشت به سرچشمه های هویت اسلامی را راه بروز و ظهور قابلیت ها، توانمندیها و پتانسیل عظیم عکاسان جهان اسلام است.
به گزارش موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، شهید الاعلم داور خارجی اولین دوسالانه عکس با بیان این مطلب، افزود: صاحبان بنگاههای خبری، تبلیغاتی و رسانه ای غرب تمام تلاش خود را در این سالها درجهت ارائه چهره ای سیاه، تلخ، فاجعه بار و خشن از جوامع اسلامی بعمل آورده اند و در این شرایط تنها راه مقابله و دفع این ذهنیت تخریبی، داشتن ایده، نگاه واندیشه نو درعکاسی است.
بنا به این گزارش ، این هنرمند، پژوهشگر و عکاس برجسته بنگلادشی، طی سخنانی که با موضوع -عکس مستند، عکس خبری < انجام می شد، خاطر نشان کرد: تنها تصویری از زندگی مسلمانان در سراسر دنیا ماندگار و تاثیرگذار است که شرایطی خاص، منحصر به فرد و یگانه و ناب را ارائه کند و این یگانگی و اصالت و بداعت، بسته به روایتی است که عکاس از سوژه و موضوع خود دارد.
وی با ابراز تاسف ازرویکرد جهان غرب نسبت به اسلام، گفت: جهان غرب و آژانسهای خبری وعکاسی دنیا همواره عکسهای خود از جهان اسلام را بازوم کردن بر فجایع مصیبت ها، ویرانی ها، کشتار، جنگ، ارائه داده اند و امروز عکاسان خلاق واندیشمند جهان اسلام باید با نوع نگاه خود، جریان تازه ای را ایجاد کنند.
گفتنی است نشست های پژوهشی و میزگردهای تخصصی اولین دوسالانه عکس جهان اسلام همزمان با برپایی نمایشگاه این دوسلانه با حضور صاحبنظران و اساتید عکاسی ایران و سراسر جهان همچنان ادامه خواهد یافت.
شماره 036 ساعت 13:42 تمام
۰ نفر