۱۹ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9671914
T T
۰ نفر
یک مقام مسوول: نقش آموزش ائمه جمعه در تقویت نماز جمعه موثر است.
...............................................................
قم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/01/1387 داخلی.فرهنگی.آموزش.ائمه جمعه.طرح حکمت.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در قم با اشاره به نقش آموزش در افزایش قدرت بهره وری از منابع انسانی گفت: اگر بخواهیم نماز جمعه قوی داشته باشیم باید امام جمعه تربیت کنیم.
به گزارش روزدوشنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی شب گذشته در آیین افتتاح "نخستین دوره آموزشی طرح حکمت " درموسسه عالی علوم انسانی قم اظهار داشت : دراین خصوص با انجام کار مطالعاتی و کارشناسی مختلف موسسه عالی علوم انسانی برای آموزش ائمه جمعه سراسر کشور در نظر گرفته شد.
وی شکوفایی استعدادها، ارتقای سطح کیفیت و افزایش قدرت بهره وری از منابع را سه رسالت اصلی آموزش دانست و گفت : استعدادها در سایه آموزش به ثمر می نشینند و با استفاده از تمام توانایی و توانمندی های خود باید بر کیفیت عمر و زندگی خود بیافزاییم.
وی گفت : نقش آموزش در زندگی انسان نقش کارساز و والایی است و در طول تاریخ بخش قابل توجهی از پیشرفت ها و موفقیت های انسان مدیون آموزش می باشد.
تقوی افزود: آموزش درآفرینش تمدن ها نیز سهم بسزایی داشته است.
وی اظهار داشت: اسلام بیشتر بر روی کیفیت عمر نظر دارد تا کمیت آن و عمر طولانی بدون کیفیت چندان مفید نیست و عمری ارزشمند است که همراه با کیفیت باشد.
رییس جامعه المصطفی العالمیه نیز در این مراسم گفت : امام جمعه باید نگاه جامع، کلان و کاربردی به چشم انداز آینده داشته و به مسایل کلان منطقه آگاهی داشته باشد.
حجت الاسلام علیرضا اعرافی اظهار داشت: اداره یک منطقه بدون آشنایی با مهندسی فرهنگی کمتر امکان پذیر است.
وی افزود: مدیریت شهری و مدیریت افکار عمومی از مباحث مهمی است که باید در این دوره آموزشی به آن توجه ویژه ای بشود.
اعرافی آشنایی با روش های نوین و آمیختن آن با سنت ها و میراث غنی روحانیت را یکی دیگر از برنامه های این دوره آموزشی برشمرد.
وی تاکید کرد: ائمه جمعه باید فراجناحی بوده و گروه های مختلف جامعه را زیر پوشش قرار دهند.
اعرافی گفت: ائمه جمعه باید افکار عمومی را مورد توجه قرار داده و آنرا هدایت کنند.
وی بر ضرورت تخصصی و کاربردی شدن آموزش ها تاکید کرد و از شرکت کنندگان در این دوره خواست که پژوهش محوری، برگزاری کنفرانس های علمی و نگارش پایان نامه های کاربردی را در برنامه های خود قرار دهند.
مدیر موسسه عالی علوم انسانی قم نیز در این مراسم گفت: نخستین دوره آموزشی "طرح حکمت " ویژه ائمه جمعه سراسر کشور با شرکت بیش از 30 نفر از امامان جمعه استان های قزوین، سمنان، مرکزی و تهران به طور رسمی ازنوزدهم در این موسسه شروع می شود.
حجت الاسلام محمدجواد زارعان افزود: این دوره سه ساله در پنج نیم سال تحصیلی برگزار می شود و شرکت کنندگان بعد از گذراندن 67 واحد درسی مدرک کارشناسی ارشد تبلیغ دریافت می کنند.
وی هدف از برپایی این دوره آموزشی را دانش افزایی ائمه جمعه و ارتقای سطح علمی آنها دانست .
در صورت فراهم شدن امکانات از نیم سال تحصیلی آینده (مهر ماه امسال ) ائمه جمعه سایر استان های کشور نیز در این طرح شرکت خواهند کرد.
موسسه عالی علوم انسانی وابسته به جامعه المصطفی العالمیه در قم قرار دارد. ک/ 2 7406/550/548 شماره 013 ساعت 12:14 تمام
۰ نفر