۲۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9644902
T T
۰ نفر

اختصاصی

۲۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9644902
اختصاصی مجوز برگزاری اولین دوره پیام نور در افغانستان صادر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/25 فرهنگی.پیام نور.بین الملل تهران - معاون آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: مجوز برگزاری دوره و پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در مرکز پیام نور شهر کابل از سوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان صادر شد.
عبدالله معتمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: صدور مجوز اولین دوره پذیرش دانشجو در مرکز پیام نور کابل برای 16 رشته کارشناسی، 13 رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته گرایش دکتری، صورت گرفته است وی، ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته از مقطع کارشناسی پیام نور کابل را 40 نفر ذکر کرد و گفت: در هر رشته کارشناسی ارشد نیز 20 نفر و در هر رشته گرایش دکتری، هفت نفر پذیرفته خواهند شد.
معتمدی در مورد نحوه پذیرش دانشجویان پیام نور واحد کابل نیز توضیح داد: دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این واحد دانشگاهی بین المللی دقیقا به همان شیوه فراگیر پیام نور که در ایران به اجرا درمی آید پذیرفته می شوند اما پذیرش دانشجویان دکتری از طریق برگزاری آزمون کتبی و انجام مصاحبه خواهد بود.
وی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان ورود به دانشگاه پیام نور کابل از چندی پیش در افغانستان آغاز شده است، اظهار داشت: کلاس های درس دانشجویان این دوره ها، همزمان با آغاز سال تحصیلی کشور افغانستان از فروردین ماه 1390 تشکیل خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ادامه داد: مقررات آموزشی دانشگاه پیام نور ایران بر واحد بین المللی کابل، حاکم خواهد بود اما تقویم آموزشی آن تابع کشور افغانستان است.
وی تصریح کرد که یک کمیته شش نفره متشکل از سه نماینده دانشگاه پیام نور ایران و سه نماینده از وزارت تحصیلات عالی افغانستان، کار نظارت و هماهنگی بر فعالیت های واحد پیام نور در کابل را برعهده خواهند داشت.
معتمدی، گرفتن مجوز ایجاد واحدهای دانشگاهی در شهرهای هرات و مزارشریف کشور افغانستان را از دیگر برنامه های در دست اقدام دانشگاه پیام نور، عنوان کرد.
فراهنگ 1588**1055** شماره 051 ساعت 16:08 تمام
۰ نفر