۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9644726
T T
۰ نفر

معاون وزیرارشاد:

۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9644726
معاون وزیرارشاد: بزرگترین عمل به قرآن تاسیس جمهوری اسلامی در کشورها است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/23 دین.نشست ها.فعالان قرآنی همدان-قائم مقام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: بزرگترین مصداق عمل به قرآن کریم تاسیس جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حمید محمدی روز دوشنبه در گردهمایی فعالان قرآنی استان همدان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر همچنین گسترش میزان تولید متن و فیلمنامه را باتوجه به گستره اثرگذاری آن برای آموزش قرآن کریم ضروری دانست.
وی با اشاره به جذابیت و اثرگذاری پخش سریال یوسف پیامبر در انتقال آموزه های دینی و توسعه معنویت در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: با توسعه اینگونه فعالیت ها می توان معنویت قرآنی را گسترش داد.
وی همچنین بر اهمیت توسعه فعالیت های قرآنی تاکید کرد و گفت: توسعه این فعالیت ها بدون توجه به رشد فرهنگ قرآنی نتیجه بخش نخواهد بود.
رییس مرکز همایش، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور اضافه کرد: باید در این زمینه سه مقوله شناخت قرآن، ایمان به قرآن و داشتن رفتارهای قرآنی را مدنظر قرار داد.
محمدی افزود: اگر رفتارهای قرآنی محقق شود بیانگر این است که شناخت و ایمان به قرآن نیز محقق شده است لذا در جریان دستیابی به این هدف باید در زمینه سازی برای تحقق این سه مقوله تعادل و توازن برقرار شود.
وی با تاکید براینکه جامع نگری در فعالیت های قرآنی نیز ضروری است، گفت: البته نباید حرکت های سنتی گذشته را از یاد برد و یا نباید تنها به آنها اکتفا کرد بلکه باید با بهره گیری از شیوه های جدید متناسب با شرایط زمان امکان ترویج قرآن را فراهم کرد.
وی اظهار داشت: در شرایطی که هزاران شبکه اینترنتی و ماهواره ای تهاجم همه جانبه ای را علیه انقلاب و قرآن با هدف تخریب نسل جوان ساماندهی کرده باید با کارهای با جاذبه زمینه جذب جوانان و مقابله با این هجمه ها را فراهم کرد.
وی بیان کرد: قرآن با معارف در عقل و با هنرش در قلب ها نفوذ می کند چراکه قرآن کریم مملو از اعجاز است و یکی از معجزات آن آهنگین بودن و زبان اختصاصی آن است.
محمدی با تاکید براینکه باید بتوان معجزه قرآن را به نسل جوان شناساند و اهداف آن را تبیین کرد گفت: باید فضای جدیدی فراهم شود تا معارف قرآن در قالب هایی جدید ارایه شود.
وی همچنین در تشریح برنامه ها اظهار داشت: در دوره های جدید آموزشی قرآنی باید به تدبر در این کتاب آسمانی که تاکنون مورد غفلت واقع شده توجه شود قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ابتدای سال جاری به طور رسمی توجه به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای ترویج دعا در جامعه و توسعه معنویت مدنظر قرار گرفته است.
محمدی همچنین از برگزاری 15 جشنواره قرآنی در استان های کشور خبر داد و نسبت به اینکه همدان با وجود استعدادها و جایگاه توانمند در زمینه فعالیت های قرآنی نقشی در این زمینه نداشته ابراز تاسف کرد.
وی گفت: برای سال آینده نیز 22 جشنواره قرآنی در کشور برگزار می شود که 10 جشنواره بین المللی و 12 جشنواره ملی است و همدان باید عهده دار برگزاری یکی از این جشنواره ها باشد.
7521/551 شماره 049 ساعت 14:50 تمام
۰ نفر