۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9644666
T T
۰ نفر
قاتلین محیط بانان شهید کردستان گروه های معاند نظام هستند ........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 09:52 23/12/1389 تهران - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست علت شهادت چهار نفر از محیط بانان کردستان را عناصر ضد انقلاب و گروهک سلفی ها دانست و گفت: این منافقین به دنبال ضربه زدن به نظام هستند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، سرهنگ میر محسنی افزود: این قاتلان قصد داشتند تا با این کار وحدت بین شیعیان و مردم اهل تسنن را در منطقه به خطر بیاندازند که خوشبختانه عوامل اصلی شناسایی شدند و تحقیقات از یکی از مظنونان که در حال حاضر دستگیر شده، در حال انجام است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به روز حادثه شهادت محیط بانان اشاره کرد و گفت: روز جمعه سیزدهم اسفندماه ، چهار محیط بان استان کردستان هدف حمله افراد مسلح قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.
قاتلان، جسد این محیط بانان را درون خودروی خدمتی قرار داده بودند و خودرو را به قعر دره سرازیر کرده بودند.
میرمحسنی تعداد قاتلین را چهار نفر اعلام کرد که یکی از مظنونین در حین دستگیری با ماموران انتظامی درگیر شد که در حین این درگیری کشته شده است . علاوه براین یک نفر نیز مجروح و دو نفر دیگر متواری شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: با پیگیری ما، بنیاد شهید و شورای تامین استان کردستان موافقت کردند که چهار محیط بان به شهادت رسیده استان کردستان با عنوان رسمی " شهید" شناخته شوند و پیکرشان نیز در قطعه شهدا به خاک سپرده شد. خانواده این عزیزان از مزایای خانواده شاهد بهره خواهند برد.
به گفته وی محیط بانان ذخایر محیط زیست هستند و وظیفه ما دفاع از آنان است.
علمی ** 9014 1581**
۰ نفر