۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9643183
T T
۰ نفر

با حضور وزیر ارشاد؟

۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9643183
با حضور وزیر ارشاد؟ سکوت ارکستر موسیقی ملی پس ازدو سال شکست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/05 فرهنگی.موسیقی.هنر 89.فجر 89 تهران-سکوت ارکستر موسیقی ملی پس از دو سال شکست و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در بخش جنبی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت طنین افکند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، ارکستر موسیقی ملی شامگاه پنجشنبه به رهبری بردیا کیارس قسمت های اول ، سوم و بیست و ششم قطعه بیژن و منیژه ساخته حسین دهلوی را اجرا کرد.
همچنین در ادامه این اجرا قطعات نینوا ، سلام ، رقصان از ساخته های حسین علیزاده و نغمه خراسانی اثر ارسلان کامکار و هفت قطعه کوچک احمد پژمان توسط ارکستر موسیقی ملی نواخته شد.
بر اساس این گزارش آخرین بخش از اجرای این گروه قطعات ساخته شده فردین خلعتبری با نام های آدم ، سوگ ، مهتاب تر از بارانبود.
رهبر ارکستر ملی در حاشیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در این اجرا غیر از قطعه بیژن و منیژه که سازهای ایرانی در آن نقشی ندارد در باقی قطعات سازهایی چون تار، سنتور، قانون ، عود و نی نواخته می شود.
بردیا کیارس افزود: انتخاب آثار برای اجرای ارکستر موسیقی ملی براساس تصمیم شورای فنی صورت گرفته شده که منتخبی از آثار هنرمندان سه نسل گذشته است.
وی با بیان اینکه برنامه های ارکستر موسیقی ملی از روند مطلوبی برخوردار است ، افزود: بر اساس تمریناتی که با اعضای گروه سپری کرده ایم روند این ارکستر را بسیار مطلوب ارزیابی می کنم.
رهبر ارکسترملی گفت: این ارکستر تنها مختص به جامعه موسیقایی کشور نیست بلکه متعلق به تمام ایرانیان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اجرای ارکستر موسیقی ملی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت : برگزاری جشنواره موسیقی فجر سبب شناخت استعدادهای جوان و رشد و شکوفایی موسیقی می شود.
محمد حسینی افزود : همچنین جشنواره موسیقی فجر سبب ایجادرقابت در بین هنرمندان می شود که این امر در نهایت به نفع هنر موسیقی کشور خواهد بود.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا هشتم اسفند ماه همزمان در تهران، شیراز، کرج ،زنجان، بوشهر، گرگان برگزار خواهد شد.
فراهنگ **9187** شماره 049 ساعت 22:01 تمام
۰ نفر