۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9643160
T T
۰ نفر

رییس مرکز تحقیقات اورولوژی ایران:

۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9643160
رییس مرکز تحقیقات اورولوژی ایران: سنگ کلیه شایع ترین عارضه اورولوژی کشور است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/05 علمی آموزشی.پزشکی.کنگره اورولوژی تهران- رییس مرکز تحقیقات اورولوژی ایران گفت: سنگ کلیه با آمار فراگیری 37 درصد ، فراگیرترین عارضه اورولوژی و سرطان مثانه به دلیل فراوانی و سختی درمان ، مهمترین چالش بهداشتی حوزه اورولوژی کشور است.
به گزارش علمی ایرنا، دکتر عباس بصیری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم چهارمین انجمن و کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران و در جمع خبرنگاران با اشاره به روز سلامت مردان هم چنین گفت : باید بحث پیشگیری سرطان مثانه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
رییس مرکز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شایع ترین عارضه اورولوژی در کشور را سنگ کلیه با آمار فراگیری 37 درصد خواند و افزود: 60 درصد بیماران سنگ کلیوی برگشت پذیرند و این امر موجب می شود که روند درمان پرهزینه تر باشد.
به گفته بصیری بیماری های پروستات و سرطان کلیه از دیگر بیماری های اورولوژی در ایران محسوب می شود.
وی گفت: پیشگیری مهمترین و موثرترین روش در بیماری سنگ کلیه محسوب می شود که در این راستا باید افراد در رژیم غذایی خود به خصوص مصرف آب زیاد که باعث سنگ کلیه می شوند موارد پیشگیری را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 32 هزار عمل جراحی آندوسکوپی در مرکز تحقیقات اورولوژی ایران و 32 هزار عمل آندوسکوپی در مراکز خدمات درمانی صورت می گیرد و تنها پنج درصد اعمال جراحی سنگ کلیه و دیگر عارضه های کلیوی از طریق اعمال جراحی باز انجام می شود.
وی گفت: انجام اعمال جراحی آندوسکوپی در تمام کشور و با حضور فوق متخصصان داخلی انجام می گیرد.
وی درباره چهارمین کنگره بین المللی اندویورولوژی و یورلاپراسکوپی گفت: این کنگره به منظور اطلاع رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه اورولوژی در جهان و ایران برگزار شده است.
چهارمین کنگره بین المللی اندویولوژی و یورولاپراسکوپی باحضور متخصصان اورولوژی ایران و کشورهای هلند، انگلستان و آمریکا در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد همزمان با هفته ای که روز سلامت مردان (نخستین پنجشنبه اسفند ماه هر سال ) است برگزار شده و تا روز شنبه هفت اسفندماه ادامه دارد.
علمی 1418**9190** شماره 032 ساعت 16:23 تمام
۰ نفر