۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9643065
T T
۰ نفر
کارگروه پژوهشی اجتماعی شعر دفاع مقدس راه اندازی می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/04 فرهنگی.ادبیات.دفاع مقدس یزد - معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر انجام کارهای پژوهشی جهت تولید آثار فاخر ادبی گفت: در کنگره بیستم شعر دفاع مقدس، کارگروه پژوهشی - اجتماعی راه اندازی خواهد شد.
حسن رسولی منفرد روز چهارشنبه در حاشیه برپایی نوزدهمین کنگره شعر دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: استمرار کنگره ها سبب تکرار و کلیشه ای شدن آنها نمی شود، اما اگر برگزار نشوند، شاعران نمی توانند توانمندی های خود را محک بزنند.
وی افزود: جشنواره ها هر چند تکراری، اما با هدف زمینه سازی برای ورود جوانان به عرصه های مختلف برگزار می شود و آثار ارسالی به این جشنواره ها نشان می دهد تا چه اندازه به اهداف خود دست پیدا کرده ایم.
رسولی، نهادینه کردن شعر را از اهداف کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برشمرد و افزود: این کنگره قدیمی ترین جشنواره شعر است که در ایران برگزار می شود و الگوبرداری های متعددی از صورت گرفته است.
وی گفت: در این کنگره ها، تنها به دنبال شعر گویی نیستیم بلکه نقد آثار، چاپ و ترجمه را نیز مدنظر قرار می دهیم.
رسولی در تعریف ادبیات دوران دفاع مقدس گفت: ادبیات دوران دفاع مقدس مختص به روایت صحنه های نبرد نیست و وقتی که به شعر، خاطره، رمان و داستان می پردازیم، باید همه ابعاد آن دوران مورد توجه قرار گیرد.
نوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس روز گذشته (سه شنبه ) در شهر یزد آغاز به کار کرد و فردا(پنچشنبه ) پایان می یابد.
فراهنگ 1630** ** 1071 شماره 056 ساعت 15:12 تمام
۰ نفر