۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9642492
T T
۰ نفر
افزایش جمعیت بدون برنامه ریزی موجب تخریب محیط زیست می شود .........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 17:57 27/11/1389 تهران - رییس پژوهشکده سلامت خانواده گفت: افزایش جمعیت بدون برنامه ریزی موجب تخریب محیط زیست می شود.
به گزارش ایرنا دکتر " حسین ملک افضلی " روز چهارشنبه در همایش تاثیر شرایط محیطی بر سلامت باروری افزود : اگر فقط به افزایش جمعیت یک نگاه کمی داشته باشیم و به کیفیت این افزایش توجه نکنیم، برای رسیدن به اهداف 1404 کشور ، جمعیتی نخواهیم داشت که ما ر ابه اهداف و آرزوهایی که تعیین شده است برساند .
ملک افضلی که در خصوص "محیط و بهداشت باروری" در این همایش سخن می گفت ، اطلاع رسانی صحیح به مردم از طریق رسانه ها ، وجود یک اراده سیاسی و در اولویت قرار دادن سلامت مادر و کودک را از جمله راه حل های رسیدن به یک جامعه سالم در افق 1404 عنوان کرد .
وی تاکید کرد : با توجه به سند چشم انداز 20 ساله کشور باید انسان های توسعه یافته در کشور داشته باشیم و قطعا محیط از اولویت های ماست و اگر می خواهیم نسل خوبی داشته باشیم ناچاریم به مساله تولید مثل توجه جدی تری کنیم و نکات کیفی آن را در کنار نگاه کمی در نظر بگیریم .
وی افزود : همانطور که محیط بر باروری تاثیر می گذارد ، باروری نیز بر محیط تاثیر می گذارد و اگر باروری کنترل شده و تنظیم شده نداشته باشیم و جمعیت بدون برنامه ریزی افزایش یابد ، محیط زیست جامعه با افزایش جمعیت تخریب شده و مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و خشونت ها افزایش می یابد .
همایش بین المللی تاثیر شرایط محیطی بر سلامت باروری که امروز چهارشنبه در تالار امام علی ( ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد تا روز جمعه به کار خود ادامه می دهد .
علمی ** **1776
۰ نفر