۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9642434
T T
۰ نفر
نویسنده معاصر: در کارشناسی آثار ادبی نیاز به موازین مشخص داریم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/27 فرهنگی.ادبیات.جایزه شهید غنی پور تهران - یک نویسنده معاصر گفت: در حوزه ادبیات نیاز به تدوین اصول و موازین مشخص برای کارشناسی آثار ادبی داریم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره شهید حبیب غنی پور، احمد بیگدلی روز چهارشنبه افزود: جایزه غنی پور از نظر کیفیت برپایی جشنواره توانسته ضمن رعایت امانت، با جدیت کار کند و معتقدم همین امر سبب افزایش کارآیی و پویایی جشنواره شهید حبیب غنی پور در میان جوایز ادبی مشابه شده است.
وی ادامه داد: اندازه گیری وسعت و عمق تاثیر یک جایزه به ارتباط آن با مخاطبانش برمی گردد که از این لحاظ جایزه غنی پور خوب عمل کرده است.
وی درمورد داستان های کوتاه ادبی بیان داشت: ما در دوره های مختلف داستان نویسان توانایی داشتیم اما نقطه ضعف ما بیشتر در نقد و منتقدان ادبی دیده می شود.
نویسنده رمان در دست چاپ بی تردید سه شنبه بود ادامه داد: متاسفانه با داشتن جشنواره های گوناگون ادبی، هنوز نتوانسته ایم منتقدان با معلوماتی را تربیت کنیم، بیشتر کارشناسان و منتقدان ادبی ما همواره برخورد حسی با آثار دارند و داشته ها را مقیاس کار قرار می دهند.
وی درمورد مشکلات نویسندگان گفت: مهم ترین مشکل نویسنده های امروز خودسانسوری است. متاسفانه قیچی کردن اثر و کنار انداختن بخشی از یک داستان به رویه ای بدل شده است اما آنچه که از همه بدتر است، نوشتن به طریقی است که نویسنده خود همه خطوط قرمز را اعمال کند.
وی درمورد اهمیت جایزه ادبی شهید غنی پور اظهار داشت: این جایزه در زمینه داستان نویسی و ارزشگذاری بسیار تلاش کرده است و نمی توان مشکلات ناشی از چاپ نشدن آثار داستانی خوب را به گردن این جایزه ادبی انداخت.
دهمین جایزه شهید غنی پور نیمه اسفند ماه در تهران برگزار می شود.
فراهنگ 1588**1630** شماره 048 ساعت 14:19 تمام
۰ نفر