۲۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9639872
T T
۰ نفر
مخترع سرپیچ هوشمند مخصوص معلولین به مسابقات بین المللی ژنو دعوت شد ...............................................................
...
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07:54 29/10/1389 علی آبادکتول - مخترع سرپیچ هوشمند لامپ مخصوص جانباران و معلولین به مسابقات بین المللی تخصصی ژنو دعوت شد.
'جواد نجاتی 'دانشجوی مهندسی برق -قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول است که با اختراع و ثبت سرپیچ هوشمند جانبازان و معلولین به مسابقات بین المللی ژنو دعوت شده است.
این مخترع جوان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: همیشه مشکلات جانبازان و معلولین دغدغه ذهنی من بوده است و هدف از این اختراع کمک به این قشر می باشد.
' جواد نجاتی 'اظهارداشت: سرپیچ هوشمند جانبازان و معلولین سرپیچی است که نیاز به چرخاندن لامپ در سوکت ندارد یعنی با قرار دادن لامپ در دهنه، سوکت لامپ را گرفته و بعد از مدت چند ثانیه روشن می کند که در صورت سوختن لامپ به هردلیلی ، لامپ از دهنه سوکت باز می شود.
این نخبه جوان گلستانی افزود: با توجه به اینکه این اختراع مورد استفاده نابینایان نیز قرار می گیرد در این سرپیچ قابلیت ضبط پیام دلخواه پیش بینی شده است که درصورت سوختن لامپ آن پیام پخش می گردد.
در این مسابقات که در فروردین ماه سال 1390 برابر با آوریل 2011 در کشور سوئیس برگزار می شود ، بیش از یکهزار مخترع از 45 کشور جهان حضور خواهند یافت.
این رقابتها با حمایت مستقیم رئیس جمهور سوئیس و شهردار ژنو ، سازمان مالکیت فکری ملل متحد WITO ، فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و سازمان های علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین بیش از 40 کشور معتبرجهان از جمله فرانسه ، آلمان ، رومانی ، روسیه ،کرواسی ،مالزی، مجارستان ،پرتغال ،هلند ، اسپانیا ، کره جنوبی ،تایوان برگزار می شود.
لازم به یادآوری است در این اختراع نام معظمه نجاتی ( خواهراین مخترع) که عضو باشگاه پژوهشگران جوان واحد علی آباد کتول است نیز به چشم می خورد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول با بیش از 8155 دانشجو در 74 رشته و 14177 فارغ التحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی با همکاری 180 عضو هیات علمی و تصویب 4 دانشکده در راستای توسعه و اعتلای علم و فناوری فعالیت می کند.
شهرستان علی آبادکتول در استان گلستان واقع شده و با گرگان (مرکزاستان ) حدود 40کیلومتر فاصله دارد.
601
۰ نفر