۲۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9639592
T T
۰ نفر
نویسنده معاصر: اعتلای فرهنگی دستاورد هر جشنواره ادبی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/26 فرهنگی.ادبیات.جشنواره تهران - نویسنده معاصر دستاورد عمده هر جشنواره ادبی را شادابی و اعتلای فرهنگی دانست و گفت: فرهنگ پویا، ظرفیت بخشیدن انگیزه و امید به نویسندگان بویژه نسل جدید برای خلق اثر را دارد.
محمدکاظم مزینانی گفت: برگزاری 9 دوره جایزه ادبی شهید حبیب غنی پور بیانگر آن است که این جشنواره برخلاف سایر جشنواره های ادبی در ایران توانسته تا حد زیادی از مسائل و مشکلات حاشیه ای فاصله بگیرد و به هدف غایی و مطلوب جشنواره ها نزدیک شود.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره شهید غنی پور، نویسنده رمان شاه بی شین با تاکید بر ضرورت برگزاری جشنواره های ادبی هدفمند در کشور، اظهار داشت: با توجه به نحوه برگزاری و اهداف جایزه، داوری آثار بسیار خوب و با دقت صورت گرفته است.
وی با اشاره به ضعف نقد ادبی در ایران یادآور شد: من و دوستان نویسنده همواره از لزوم وجود نقدهای کارشناسی و دانشگاهی (آکادمیک ) در جامعه سخن گفته ایم، زیرا اگر آثار برگزیده مورد نقد قرار نگیرند، به جامعه نفوذ نمی کنند.
مزینانی با انتقاد از برخی کپی کاری ها و تکرار مکررات غربی ها در آثار ادبی موجود، تصریح کرد که متاسفانه بسیاری از نویسندگان و منتقدان، بی هیچ آمادگی لازم و صرفا با تکیه بر ترجمه های ناقص موجود، به نقد آثار می پردازند و همین کار را دشوارتر می کند.
وی گفت: در وضعیت کنونی، بسیاری از جشنواره ها و کنگره ها به جای توجه داشتن به نقش حساس و تاریخی خود، به سوی ایجاد تشکیلات یک نهاد اداری پیش می روند و طبعا چنین جشنواره ای نمی تواند اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.
دهمین جشنواره شهید غنی پور اسفند ماه برگزار می شود.
فراهنگ ** 1630 ** 1071 شماره 027 ساعت 14:29 تمام
۰ نفر