۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9639082
T T
۰ نفر

چند خبر از فرهنگسراهای تهران

۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9639082
چند خبر از فرهنگسراهای تهران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/19 فرهنگی.سازمان فرهنگی هنری.سینما تهران - فیلم های معتبر و مهم سینمای ایران، از این پس در هفته نخست اکران از امکانی همچون اتاق رسانه برخوردار خواهند شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،فرهنگسرای رسانه با برگزاری جلسات فرصت استفاده از یک نشست مطبوعاتی کامل را در اختیار سازندگان فیلم ها قرار خواهد داد که به این ترتیب ارتباط میان نمایندگان رسانه های مختلف چاپی، اینترنتی و صوتی و تصویری با سازندگان محصولات سینمای ایران برقرار می شود سید صادق پژمان رییس فرهنگسرای رسانه در این مورد گفت: جلسات اتاق رسانه فیلم ها ظرفیتی را فراهم می کند تا اهالی سینما و اصحاب رسانه بصورت مستقیم به نقد، تبادل نظر و گفتگو بپردازند، هدف از برگزاری چنین نشست هایی نزدیک تر شدن دو طیف مهم و تاثیرگذار جغرافیای عظیم رسانه در آینده است.
خبرنگاران رسانه های گروهی مدعوین اصلی این جلسات هستند.
امیر قادری منتقد و کارشناس ثابت برنامه اتاق رسانه نیز برگزاری منظم جلسات مربوط به اتاق رسانه را فرصتی برای نزدیکی هر چه بیش تر نمایندگان رسانه های مختلف و سینماگران می داند تا هر دو طرف از این ارتباط فرهنگی ، بهره خودشان را ببرند و فرهنگ سینمایی بیش از گذشته و در فضایی سالم و پر از تفاهم، در رگ های رسانه ای جامعه جاری شود.
قرار است در این جلسات، سازندگان فیلم ها، از طریق انتقال گفته ها و همچنین جلسه پرسش و پاسخ، نمایش و پخش بسته های اطلاعاتی راجع به فیلم ها در میان خبرنگاران و منتقدان و نمایندگان رسانه ها به معرفی تولیدشان بپردازند. فرصتی که سینمای ایران در شرایط فرهنگی و اقتصادی امروز، بیش از همیشه به آن محتاج است.
اولین جلسه اتاق رسانه برای فیلم نفوذی ساخته احمد کاوری و مهدی فیوضی، با حضور عوامل فیلم در تاریخ سه شنبه 21 دی ماه ساعت 15 در تالار شهید آوینی فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد.
رسانه های مختلف می توانند نمایندگان مورد نظرشان را برای حضور در اتاق رسانه مذکور، به فرهنگسرای رسانه معرفی کنند.
*** برگزاری سلسله نشست های رزق و روزی حلال فرهنگسرای ملل سلسله نشست های رزق و روزی حلال را با عنوان چراغ زمزمه دوشنبه های هر هفته در سالن اجتماعات مسجد قائم چیذر برگزار می کند.
این برنامه با هدف راه های و گسترش کسب روزی حلال و موانع رزق حلال توسط کارشناسان دینی و مذهبی برگزار می شود و پیرامون این محور تبادل نظر می شود و طی آن مخاطبان تجارب خود را در این زمینه به دیگران منتقل می کند.
چراغ زمزمه هر هفته دوشنبه ها بعد از نماز مغرب وتا 9 اسفندماه در مسجد قائم چیذر برگزار می شود.
*** بررسی نقش ائمه (ع) دراحیای هویت دین خانه فرهنگ دردار نخستین خانه فرهنگ طهران، باهدف تبیین معارف مذهب شیعه در ویژه برنامه ای باموضوع:احیای هویت دینی به تبیین نقش ائمه (ع) در احیاء هویت دینی می پردازد .
دراین برنامه که روز دوشنبه20 دی ماه از ساعت 9 تا 11 در سالن اجتماعات خانه فرهنگ دردار برگزار می شود ؟حجت الاسلام و المسلمین حسین خادمیان استاد دانشگاه به بیان نقش واهمیت جایگاه ائمه هدی (ع) دراحیای دین به آشنایی جوانان با جاذبه های مذهب شیعه خواهد پرداخت .
نشست موضوعی دیگری پیرامون نقش واهمیت جایگاه خانواده دراسلام با هدف آشنایی جوانان باموضوع تکریم واحترام به والدین واعضاء خانواده باحضورکارشناس مربوطه،روز چهارشنبه 22 دی ماه از ساعت 10 تا 12 در این مرکز برگزار خواهد شد.
*** کارگاه آموزشی طب سنتی در فرهنگسرای هنگام فرهنگسرای هنگام به منظور آشنایی با خواص گیاهان دارویی، روز سهشنبه 21 دیماه کارگاه آموزشی حکیم خانواده را برگزار می >کند.
پنجمین جلسه کارگاه آموزشی حکیم خانواده روز سهشنبه از ساعت 10 تا 12 برگزار میشود.
هدف از اجرای این برنامه، آشنایی با طب سنتی و شناخت گیاهان دارویی است.
جلسات بعدی این کارگاه آموزشی در روزهای 28 دیماه و نیز 12 و 19 بهمنماه برگزار خواهد شد.
*** کارگاه یکروزه سرطان سینه در فرهنگسرای امید فرهنگسرای امید با همکاری انجمن زن وسلامتی وبه منظورارتقاء سطح دانش شهروندان در رابطه با بیماری های شایع زنان اقدام به برگزاری کارگاه یکروزه سرطان سینه درتاریخ 28دی ماه می نماید.
دراین کارگاه که از ساعت 9 در این مجموعه برگزار می شود پزشک زنان به بیان روش های شناخت این بیماری ورا ه های درمان آن اشاره خواهد داشت.
*** کارگاه آموزش فرزند پروری در فرهنگسرای اشراق فرهنگسرای اشراق با هدف آشنایی خانواده ها با روشهای جدید تربیت فرزندان اقدام به برگزاری کارگاه آموزش فرزند پروری در تاریخ 25 دی ماه نموده است.
راههای افزایش اعتماد به نفس در کودکان ، اصول تشویق و تنبیه در فرزندان ، لج بازی و نافرمانی در کودکان ، آشنایی با آسیب های نوپدید(ماهواره ، موبایل )،پرخاشگری در کودکان و... از مواردی است که در این دوره به آن پرداخته می شود.
علاقمندان جهت شرکت دراین برنامه می توانند در روزهای شنبه هر هفته از ساعت 10 الی 12 به این مجموعه مراجعه کنند.
*** فرزندمان چه انتظاری از ما دارد؟ فرهنگسرای خاتم (ص )، با هدف ارتقاء فرهنگ مسوولیت پذیری متقابل خانواده ها و بررسی مشکلات آنها سلسله نشست های تخصصی را برگزار می کند.
این نسشت ها در روزهای 22 دی ماه و ،14، 27 بهمن و و 18 اسفند ماه ساعت 15 به ترتیب ویژه گروه های مختلف سنی پیرامون موضوعات و بحران های خاص آن دوران با حضور چند تن از کارشناسان مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.
*** مبادله کتاب فرهنگسرای گلستان به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و تشویق شهروندان به کتابخوانی برنامه ای با عنوان مبادله کتاب برگزار می کند.
شهروندان می توانند کتاب های کهنه خود را با کتابهایی که کتابخانه گلستان برای این طرح در نظر گرفته است مبادله کنند.کتاب های ارائه شده این طرح در موضوعات: روانشناسی، تاریخی، ادبیات، مذهبی و... است.
این برنامه در فصل زمستان سه شنبه هر هفته از ساعت 10 تا 18 برگزار خواهد شد.
*** فیلم سینمایی عروسک فیلم سینمایی عروسک به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده در سینما خانوادگی فرهنگسرای گلستان اکران می شود.
ثریا قاسمی، سیروس ابراهیم زاده، علیرضا خمسه، حسام نواب صفوی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی، بهنوش بختیاری و... از جمله بازیگران این فیلم هستند.
فراهنگ **1630** 1918 شماره 053 ساعت 18:41 تمام
۰ نفر