۲۷ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9637805
T T
۰ نفر
دهمین جشنواره صنعت چاپ ایران بهمن ماه برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/27 علمی آموزشی.چاپ.مسابقه تهران - دهمین جشنواره صنعت چاپ ایران بهمن ماه با حضور کارشناسان و دست اندرکاران این صنعت در تهران برگزار می شود.
مسعود فرشی فرید دبیر دهمین جشنواره مسابقات صنعت چاپ ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: برگزاری مسابقات چاپ فرصتی برای صنایع چاپ هر کشوری است تا توان علمی و فنی خود را در تولید و ارزیابی محصولات چاپی به نمایش بگذارد و از آثار و دستآوردهای مسابقات نیز بهره مند شود.
وی افزود: ارتقاء کیفیت محصولات چاپی ، تشویق دست اندرکاران برای مدیریت بهتر و رفع اشکالات ، تقویت نگرش علمی به فرآیند چاپ ، رشد و پیشرفت علمی صنعت چاپ ، قدردانی و تشویق واحدهای برگزیده ، بهبود و رونق اقتصادی ، مصرف بهینه مواد و انرژی ، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ها ، معرفی توانمندی های صنعت چاپ کشور به مشتریان داخلی و خارجی و شناسایی و تشویق سفارش دهندگان محصولات چاپی برتر از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی اظهار داشت: مسابقات چاپ می تواند نتیجه و اثری بسیار عمیق و گسترده برای جامعه و اقتصاد و فرهنگ داشته باشد، زیرا کیفیت جدا از تاثیرش بر فروش بیشتر و بازاریابی می تواند نتایج ارزنده ای هم برای اقتصاد ملی و ارتقاء بهره وری، رفاه عمومی و توسعه اشتغال و مصرف بهینه مواد وانرژی به همراه داشته باشد.
فرشی فرید با بیان اینکه امروزه مفهوم کیفیت گستره وسیعی یافته است گفت: کیفیت فقط مرغوبیت کالا نیست بلکه عوامل گوناگون دیگری مانند رضایت مشتری ، خلاقیت، بهره وری، محیط زیست، زمان تولید و تحویل ، خدمات و قیمت وغیره را نیز در بر می گیرد.
وی ادامه داد: دبیرخانه مسابقات چاپ در این دوره (1389) به دلیل اهمیت مدیریت در پروژه های چاپی علاوه بر بررسی فنی آثار چاپی، ارزیابی مدیریت پروژه های چاپی را نیز در برنامه و گروه بندی مسابقات جای داده است.
دبیر جشنواره افزود: همچنین با توجه به ارزش و اهمیت پروژه ها و سرمایه گذاری های جدید در توسعه چاپ و نیز به منظور حمایت و تشویق صنعتگران و ماشین سازان، دبیرخانه مسابقات گروه جدیدی با عنوان کار آفرینی را به برنامه مسابقات افزوده است ، بنابراین مسابقات این دوره در سه گروه مدیریت پروژه های چاپی ، روش های چاپی و کارآفرینی برگزار می شود.
وی افزود: برندگان گروه اول مدیر، ناظر یا مسوول پروژه یا محصول خواهد بود ، گروه دوم مدیر یا مجری کار چاپی ارسال شده و در گروه سوم مدیر و مسول یا نماینده معرفی شده از سوی سرمایه گذار یا تولیدکننده ماشین آلات خواهند بود.
به گفته وی در این دوره نیز داوران بر مبنای معیارهای علمی و مدون به ارزیابی محصولات یا فعالیت ها می پردازند و بر اساس جداول امتیاز و جمع بندی نظرها برندگان مشخص می شوند.
فرشی فرید گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 10 دی است و 26 بهمن ماه نیز برندگان معرفی می شوند.
دهمین جشنواره صنعت چاپ ایران زیر نظر دفتر امور چاپ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
علمی 1544**9014** شماره 039 ساعت 14:44 تمام
۰ نفر