۲۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9637669
T T
۰ نفر
نمایش 20 فیلم سینمایی از تلویزیون در ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/23 فرهنگی.صدا و سیما.تلویزیون تهران - شبکه های مختلف سیما در ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 24، 25 و 26 آذر ماه جاری، 20 فیلم سینمایی و تلویزیونی را آماده پخش کرده اند.
گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی معاونت سیما حاکی است، فیلم >> های سینمایی > و تلویزیونی سایه بر خورشید، روشنی صبحدم، ریسمان سبز، مقصد ، فرمانده، بیداری، سفیر، زائر حسین، نجوا، مسافر ری، صنم، دیگر تنها نیستم، درمانگاه صحرایی، ژرفا، سالوادور، توکل، تفاخر، مومو، ستاره خضراء و حبیب در ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان > حضرت امام حسین (ع) از شبکه >های یک، دو، سه، چهار، تهران و قرآن پخش می >شود.
** شبکه یک ------------------ فیلم تلویزیونی سایه بر خورشید به کارگردانی محمدتقی انصاری و تهیه کنندگی حسین مرشد شیرازی چهارشنبه ساعت 15 و 30 دقیقه از شبکه > یک سیما روی آنتن می رود.
داستان به دوران پرالتهاب بیعت شکنان کوفیان مربوط می شود. سه زن در لباس مردانه که یکی از آنان همسر حنظله از یاران امام حسین (ع) می باشد، شبانه او را که در خطر اعدام بدست ماموران عبیداله بن زیاد بوده نجات می دهند.
کاظم افزندنیا، حسین توشه و جعفر دهقان به >عنوان بازیگران > اصلی در فیلم تلویزیونی سایه برخورشید از تولیدات سال جاری شبکه الکوثر بازی کرده >اند فیلم تلویزیونی روشنی صبحدم به کارگردانی کاظم بلوچی و تهیه کنندگی فتح اله حداد پنجشنبه ساعت 15 و 30 دقیقه از شبک ـه یک سیما پخش می >شود.
درخلاصه داستان فیلم آمده: فردی تا شب قبل از واقعه عاشورا طرفدار یزید و از جاسوسان عمربن سعد بود. او وقتی از حقانیت امام حسین (ع) و یارانش آگاه می شود همچون حر از سپاه اشقیا به سپاه اولیا می پیوندد.
فیلم تلویزیونی ریسمان سبز جمعه ساعت 15 و 30 دقیقه از شبکه یک سیما پخش >می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: ماریا دختری مسیحی در حال نوشتن پایان نامه اش برای دانشگاه است که موضوع آن حماسه، دلیری و مقام شهید است. او در رویاهای شبانه خود تصویری از یک زن با چادر و کودکی را که در آغوش دارد می >بیند.
ساره بیات، امیرحسین رستمی، امیرحسین صدیق و آتش تقی پور در این فیلم به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی حسن توکل نیا محصول مرکز سیمافیلم بازی کرده اند.
** شبکه دو ---------------- فیلم تلویزیونی مقصد به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی محسن شایانفر ، چهارشنبه ساعت 17 و 45 دقیقه از شبکه دو سیما پخش می شود.
این فیلم با بازی رامین راستاد، سحر قریشی، محمود عزیزی، گلاره عباسی و بهرام فرزام با روایتی از بایدها و نبایدهای زندگی، به قصه نذری می پردازد که به امتحانی بزرگ بدل می شود.
فیلم تلویزیونی فرمانده به کارگردانی علی عطشانی و تهیه کنندگی سیدمحسن طباطبایی پور پنجشنبه ساعت 17 و 45 دقیقه از شبکه دو سیما پخش می شود.
این فیلم تلویزیونی با بازی بیژن امکانیان، محمدرضا داوودنژاد، نسرین نکیسا، آزاده شمس، مسعود سلیمانی فرد و مهدی فقیه داستان یکی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس است که در شرایط فعلی روحیه و منش گذشته >اش را حفظ کرده است.
فیلم سینمایی بیداری با بازی بدرالحایکی و ابرال التیتون محصول کشور بحرین، جمعه ساعت 17 و 45 دقیقه از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.
این فیلم با بیان داستانی از یک جوان عرب سعی دارد به حقانیت اسلام و قیام امام حسین (ع) بپردازد.
** شبکه سه ----------------- فیلم سینمایی سفیر به کارگردانی فریبرز صالح چهارشنبه ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی فرامرز قریبیان، عزت اله مقبلی، جلال پیشوائیان، کاظم افرندنیا، محمدتقی کهنمویی می >بینیم: قیس ابن مسهر، نماینده امام با نامه ای برای سلیمان خزاعی به طرف کوفه می رود. در راه به دست راهداران ابن زیاد، والی کوفه، دستگیر و به زندان می افتد.
فیلم تلویزیونی زائر حسین به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی محمدحسین حقیقی پنجشنبه ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می شود.
داستان در مورد مردی به نام فرهاد است که در زمان جنگ عکاس بوده است. او اکنون به فعالیت های اقتصادی روی آورده و با انجام زد و بندهایی، ثروت زیادی به دست آورده است.
علی دهکردی، محمدرضا داوودنژاد، زهرا سعیدی، محمدرضا افشار، آزاده شمس، یگانه بلوچی، محسن نوری، سیدجواد روشن، رسول محمدی، حمید عجمی و فاطمه رجبان در فیلم تلویزیونی زائر حسین محصول مرکز سیمافیلم بازی کرده اند.
فیلم سینمایی نجوا به کارگردانی حامد کلاهداری جمعه ساعت 10 و 30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان این فیلم با بازی کاوه سماک باشی، حسین خانی بیک و لیلا بوشهری می بینیم: از خانه >ای صوت قرآن به گوش می >رسد ولی هر کس می >خواهد خانه بفروشد دچار دو دلی می >شود و معامله را فسخ می >کند.
فیلم سینمایی مسافر ری به کارگردانی و نویسندگی داوود میرباقری جمعه ساعت 14 و 45 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می >شود.
در قرن سوم هجری، مقارن با خلافت عباسی (دهمین خلیفه ) و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی (ع) است. عبدالعظیم حسنی یکی ا زشاگردانشان و مریدان امام هادی (ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع) در کربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی (ع) ، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری می زند. این هجرت از نظر سیاسی بسیار پر اهمیت است و عبدالعظیم در این مسافرت حامل پیام امام هادی (ع) به علویان ایرانی است.
داریوش ارجمند، جمشید هاشم پور، محمدرضا شریفی نیا، ویشکا آسایش و پروانه معصومی در فیلم سینمایی مسافر ری بازی کرده اند.
فیلم سینمایی صنم جمعه ساعت 23 از شبکه سه سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده: عیسی، نوجوانی که شاهد مرگ پدرش بوده، با مادر جوانش (صنم ) پس از تدفین پدر، روستا را ترک می کند تا با زهرا، عمه عیسی زندگی کند.
رویا نونهالی، فرح نعمتی، اسماعیل امینی، مریم خوانساری، گل محمد گل محمدی در فیلم سینمایی صنم به کارگردانی رفیع پیتز و تهیه کنندگی محمدمهدی دادگو بازی کرده اند.
** شبکه چهار ------------------- فیلم تلویزیونی دیگر تنها نیستم به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی طالبی و تهیه کنندگی محمد خزایی چهارشنبه ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان این فیلم با بازی اکبر زنجان پور و معصومه حسینی، از تولیدات گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما آمده: مرادی پیرمرد هفتاد ساله پس از سال ها کار در یک رستوران به علت پیری و لرزش دست >هایش، بیکار می > شود. تک و تنها به خانه برمی >گردد و با تلفن دامادش متوجه می شود که دخترش در شهرستان دربیمارستانی بستری است.
فیلم سینمایی درمانگاه صحرایی به کارگردانی دانیس تانوویچ و با بازی کالین فارل و جیمی فاکس > محصول سال 2009 کشورهای ایرلند، اسپانیا، بلژیک و فرانسه پنجشنبه ساعت 15 و 40 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم می بینیم: مارک و دیوید دو عکاس جنگ، برای عکاسی به منطقه ای کوهستانی در کردستان عراق و ترکیه می روند، آنها که با شور و اشتیاق زیادی وارد منطقه شده اند، پس از مدتی با مشاهده صحنه های دلخراش جنگ دچار خستگی و یاس می شوند.
فیلم تلویزیونی ژرفا به کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم زاده اصل و تهیه کنندگی محمدرضا تخت >کشیان پنجشنبه ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه چهار سیما به روی آنتن می رود.
ژرفا داستان امیر جوانی متاهل را به تصویر می کشد که همسرش آموزگار است و خود راننده تاکسی است. امین زندگانی، سیدمهرداد ضیایی >و فرشته سرابندی در فیلم تلویزیونی ژرفا بازی کرده اند.
فیلم سینمایی سالوادور جمعه ساعت 20 و 30 دقیقه در قالب برنامه سینما 4 از شبکه چهار سیما پخش می >شود.
در این فیلم خواهید دید: جوانی به نام سالوادور در اسپانیای زمان ژنرال فرانکو وارد گروه های سیاسی ضد فرانکو می شود و با همکاری دوستانش گروهی شبه نظامی تشکیل می دهد و به سرقت از بانک >ها برای تامین پول لازم جهت چاپ کتاب و شب >نامه و پیشبرد مبارزه می >پردازد.
دانیل بروهل، تریستن آنوا و لئوناردو اسبارالگیا در این فیلم به کارگردانی مانوئل حاکرا محصول سال 2006 اسپانیا به ایفای نقش پرداختند.
** شبکه تهران فیلم تلویزیونی توکل به کارگردانی سیامک خواجه وند و تهیه کنندگی داریوش بابائیان ساعت 13 و 30 دقیقه چهارشنبه از شبکه تهران پخش می شود.
این فیلم تلویزیونی داستان فردی است که هر ساله در روز تاسوعا نذر دارد.
او با پس اندازی که برای این امر در نظر گرفته، گره از کار هفت نفر بازمی کند و در آخر نیز نذر خود را ادا می کند.
مریم سلطانی، سیدرضا حسینی، مهدی امینی خواه، بهروز خوش فطرت، فرح ارژنگ، شهرام آریا و مهدی دانایی در این فیلم از تولیدات سال جاری شبکه تهران در ژانر درام و معناگر بازی کرده اند.
فیلم تلویزیونی تفاخر پنجشنبه ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه ته ـران پخش می شود.
داستان فیلم در مورد آدم خیری است که به خاطر بزرگ نمایی، کار خیر می کند که در طول داستان پی به اشتباهات خود می برد و به نتیجه می رسد که باید برای خدا کار کند نه برای دیگران.
فیلم سینمایی مومو به کارگردانی آتالای تاسدیکن محصول سال 2009 کشور ترکیه در ژانر درام، جمعه ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه تهران روی آنتن می رود.
داستان فیلم با بازی الیف بلبل، محمد بلبل، متی دونمزر و مصطفی اوزونیلماز در مورد دختر بچه و پسر بچه ای به نام عایشه و احمد است که شماره 020 ساعت 11:19 تمام
۰ نفر