۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9637573
T T
۰ نفر
کارگردان سینما: برای ساخت فیلم های دینی به حمایت های دولت نیاز داریم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/22 فرهنگی.سینما.فرهنگی تهران - کارگردان فیلم سینمایی کارناوال مرگ گفت: برای ساخت فیلم های دینی نیازمند حمایت ارگان های دولتی و فرهنگی هستیم و در این راه باید از تخصص بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.
حبیب الله کاسه ساز روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: فقدان آثار دینی در مناسباتی همچون ماه محرم و صفر به مدیریت و برنامه ریزی برای ساخت و نمایش عمومی این نوع فیلم ها باز می گردد.
وی افزود: نباید انتظار داشته باشیم بخش خصوصی مستقیم برای ساخت چنین فیلم هایی اقدام کند البته هنرمندان نیز باید دغدغه ساخت چنین آثاری را داشته باشند.
کاسه ساز خاطر نشان کرد: برای ساخت آثاری متناسب با ماه محرم نیازمند حمایت بخش دولتی هستیم و در این امر می توان از تخصص بخش خصوصی نیز استفاده کرد.
به گفته وی، سیاست گذاری های مناسبی برای ساخت فیلم های سینمایی دینی و عاشورایی در کشور در سال های اخیر وجود نداشته و این امر موجبات فقدان چنین فیلم هایی را در سینمای کشور فراهم کرده است.
کاسه ساز افزود: نهادهای فرهنگی و مذهبی همچون سازمان تبلیغات اسلامی باید در ساخت چنین فیلم هایی پیش قدم باشند.
وی گفت: متاسفانه برنامه مدونی برای ماه محرم و صفر وجود نداشته و باید برای ساخت و نمایش فیلم های سینمایی متناسب با این دو ماه چاره ای اندیشیده شود.
تهیه کننده فیلم سینمایی اخراجی ها حمایت و همراهی دولت با بخش خصوصی در ساخت فیلم های دینی تاریخی موجب شکوفایی این گونه سینمایی در کشور دانست و بر این امر تاکید کرد.
فراهنگ ** 1983 ** 1071 شماره 032 ساعت 12:28 تمام
۰ نفر