۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9637556
T T
۰ نفر
مهلت ثبت نام داوطلبان دریافت بورس دکتری خارج تا 30 آذر تمدید شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/22 فرهنگی.آموزش عالی.بورس تهران - مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تعیین مهلت مجدد برای ثبت نام متقاضیان دریافت بورس دوره دکتری تخصصی خارج از کشور سال 1390 که دارای معرفی نامه از دانشگاه ها و دیگر دستگاه های اجرایی هستند، تا روز 30 آذرماه خبر داد.
حسن مسلمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: پیش از این مهلت ثبت نام متقاضیان بورس دکتری تخصصی خارج سال 1390 تا روز 15 آذر اعلام شده بود اما با توجه به درخواست های متعدد، این مهلت تا پایان آذرماه تمدید شد.
وی افزود: در مهلت تعیین شده، تعداد چهار هزار و 904 نفر برای دریافت بورس دکتری خارج وزارت علوم از طریق سامانه الکترونیکی معرفی شده به نشانی ir .msrt.iranscholarship.www ثبت نام کردند که 379 نفر از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و یا دستگاه های اجرایی، تایید شده اند.
مسلمی یادآور شد: براساس اعلام قبلی وزارت علوم، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و دستگاه های اجرایی تا 25 آذر ماه فرصت داشتند تا نسبت به معرفی افراد واجد شرایط خود که دارای شرایط دستورالعمل بورس تحصیلی برای دوره دکتری تخصصی خارج از کشور هستند اقدام کنند که با تمدید صورت گرفته، دانشگاه ها نیز می توانند تا 30 آذر، افراد مورد تایید خود را معرفی کنند وی خاطرنشان کرد: با وجود اعلام نشانی سامانه الکترونیکی، تعدادی از دانشگاه ها افراد موردتایید خود را برای دریافت بورس دکتری خارج به صورت کتبی به وزارتخانه معرفی کردند که می توانند تا پایان آذر، معرفی نامه های مربوطه را به صورت مکتوب و به شیوه پستی، به اداره کل بورس وزارت علوم ارسال دارند.
به گفته مسلمی، دانشجویانی که مدارک تقاضانامه آنها ناقص بوده نیز می توانند در مهلت تعیین شده، نسبت به تکمیل مدارک و ثبت نام خود اقدام کنند وی با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان متقاضی دریافت بورس دکتری، مایل به تغییر دانشگاه معرف خود بوده اند اظهار داشت: این دسته از دانشجویان نیز می توانند درصورت گرفتن معرفی نامه از دانشگاه های دلخواه خود، درخواست و معرفی نامه را برای تغییر دانشگاه معرف به صورت کتبی به وزارت علوم ارسال کنند.
مدیرکل بورس و امور دانشجویان وزارت علوم، زمان مصاحبه پذیرفته شدگان بورس دکتری خارج سال 1390 را نیمه دوم دی ماه امسال ذکر کرد.
مسلمی ابراز امیدواری کرد حداقل 300 نفر از متقاضیان دریافت بورس دکتری تخصصی خارج از کشور از سوی وزارت علوم بورسیه شوند.
اعطای بورس برای دوره دکتری تخصصی خارج از کشور به منظور تامین هیات علمی و متخصصان مورد نیاز مراکز آموزش عالی و پژوهشی و دیگر دستگاههای اجرایی صورت می گیرد.
فراهنگ ** 1588**1055 شماره 015 ساعت 10:33 تمام
۰ نفر