۱۵ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9637051
T T
۰ نفر

در دهه فجر

۱۵ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9637051
در دهه فجر نمایشگاه دستاوردهای فناوری های پیشرفته کشوردر سوریه برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/15 علمی آموزشی.فناوری.پارک پردیس.امیری نیا تهران - رییس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری از برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناوری های پیشرفته در دهه فجر در سوریه خبر داد به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مهندس امیری نیا صبح امروز در مراسم هشتمین اجلاس خانواده پارک فناوری پردیس با اشاره به حمایت های کشور ایران از تعاملات فناورانه در حوزه بین المللی و صادرات فناوری های نوین تولید شده در کشور اظهار داشت: مرکز رشد فناوری های ریاست جمهوری طی حرکتی محصولات فناورانه را جایگزین هدیه های سنتی که ریاست جمهوری به همتایان خود در دیگر کشورها می دهد نموده است.
وی افزود: بسیاری از مسوولان کشورهای خارجی مانند برزیل، لبنان و سوریه با مشاهده این محصولات فناورانه از اینکه ایران می تواند این محصولات را تولید کند تعجب می کردند.
وی به بازدید رییس جمهوری سوریه از نمایشگاه دستاوردهای فناوری های پیشرفته اشاره کرد و اظهار داشت: ایده شکل گیری نمایشگاه های دستاوردهای فناوری های پیشرفته در سوریه بعد از بازدید رییس جمهوری سوریه ازنمایشگاه ارایه دستاوردهای فناوری های پیشرفته در ایران شکل گرفت.
امیری نیا افزود: با هماهنگی که مرکز رشد فناوری های ریاست جمهوری با سازمان توسعه تجارت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنایع و معادن صورت گرفته است در سالهای آینده نمایشگاه ارایه دستاوردهای فناوری های پیشرفته در کشور سوریه در دهه فجر امسال برگزار می شود.
به گفته امیری نیا با ایجاد چنین نمایشگاهی فرصت مناسبی برای شرکت های دانش بنیان است تا محصولات خود را به بازارهای بین المللی معرفی و ارایه کنند.
وی افزود: نمایشگاه های ارایه دستاورهای فناورانه ایران در کشورهای همسایه فرصتی است که بعد از گذشت 31 سال ازانقلاب اسلامی نشان دهیم که انقلاب اسلامی موجب ایجاد توانایی های جدید در ما شده اند.
رییس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: درصورتی که نگاه شرکتهای تولیدکننده محصولات فناورانه به بازارهای داخلی باشد محکوم به شکست است و می بایست در شروع فعالیت های خود نگاه بازار محور محصولات خود داشته باشند.
وی افزود: در ایجاد بازارهای جهانی تنها کیفیت کافی نیست بلکه شاخص های زیادی لازم است که مرکز همکاری فناوری ریاست جمهوری از نظر ابعاد حکومتی به شرکت های دانش بنیان کمک می کند.
امیری نیا گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها ایران را با فناوری های پیشرفته می شناسند که بسیاری باور ندارند که ایران صاحب چنین تکنولوژی هایی است.
این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی به ما می گفتندکه ایران حتی قادر به تولید یک سوزن نیست اما امروزه کشورایران نانوسکوپی می سازد که تنها سوزن آن در حد مولکول است.
علمی 1544**9190** شماره 084 ساعت 17:35 تمام
۰ نفر