۱۴ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9636962
T T
۰ نفر
معاون وزیر کشور:مدیریت فرهنگی کشور از ضعف انسجام رنج می برد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/14 فرهنگی.مدیریت فرهنگی.معاون اجتماعی وزارت کشور؟ قم- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور گفت:مدیریت فرهنگی کشور از ضعف انسجام و یکپارچگی رنج می برد.
به گزارش ایرنا،علیرضا افشار روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه دوره آموزش مدیریت فرهنگی طرح سلمانویژه مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری قم افزود: مسائل فرهنگی کشور را نباید تنها بر عهده دستگاه های مربوطه و متولی آن قرار داد.
وی با اشاره به مسوولیت دستگاه های فرهنگی اضافه کرد: سایر دستگاه ها نیز در این عرصه بی نقش نیستند.
وی تاکید کرد: دراین زمینه مشخص نیست که قرارگاه فرهنگی کشور کجاست تا بتواند به رصد مشکلات فرهنگی در جامعه بپردازد تا بتوان با برنامه ای جامع و زیرساختی، این مسائل را رفع کرد.
افشار بیان داشت: در مسائل فرهنگی باید با یک حرکت هماهنگ و با هدف هم افزایی در این زمینه حرکت کرد که در این بخش ضعف هایی وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در سفر به قم افزود: این طرح می تواند پاسخ مثبتی به بخشی از نیازها و خواست معظم له و دولت باشد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره آموزشی طرح سلمان می تواند اهداف و چشم اندازها را در این زمینه برای دستگاه های فرهنگی وغیرفرهنگی تبیین کند تا دیگر دستگاه ها نیز بتوانند در تقویت مسائل فرهنگی مشارکت داشته باشند.
افشار ادامه داد: در راستای توسعه فرهنگی، چشم ها به حوزه علمیه قم دوخته شده است تا بتواند در این زمینه طرح و برنامه ای موثر ارائه کند.
وی اظهار امیدواری کرد که بتوان شیوه های مناسبی برای مسائل فرهنگی از این مرکز علمی و دینی مهم در سطح جهان اسلام طرح شود.
وی با اشاره به دیگر اقدامات در جهت ارتقا سطح فرهنگ عمومی جامعه گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و در قانون بودجه امسال سه درصد سود شرکت های دولتی و اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی به فعالیتهای فرهنگی اختصاص خواهد یافت.
افشار بااشاره به تجربیات مدیریتی ارزشمند نظام در طول 30 سال و دوران جنگ تحمیلی گفت: با این حال، این تجارب در یک مجموعه به عنوان یک مدیریت میدانی و عملی جمع آوری نشده است.
وی تنها راه پیشگیری، درمان و مقابله با آسیبهای اجتماعی را ارتقا و اعتلای فرهنگ عمومی مردم ذکر کرد که تحقق این هدف نیز نیازمند مهندسی فرهنگی است. ک/2 /7402/550/543 شماره 078 ساعت 18:12 تمام
۰ نفر