۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9635756
T T
۰ نفر
عضو کمیسون فرهنگی مجلس:هفته کتاب بهانه ای برای ایجاد پیوند دایمی میان مردم و کتاب است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/22 فرهنگی.ادبیات.هفته کتاب.مجلس شورای اسلامی تهران - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : هفته کتاب بهانه ای برای ایجاد پیوند دایمی بین کتاب و مردم در تمام طول سال است و مسوولان بایدبا بهره گیری مناسب از این زمان، موج و شوق مطالعه را در جامعه ایجاد کنند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حمید رسایی روزگذشته (جمعه ) گفت: هر نامگذاری که درتقویم رسمی کشور انجام شود، قطعا با توجه به اهداف خاص و نیازهای جامعه صورت گرفته، هدف از نامگذاری هفته ای با عنوان کتاب هم ارتقای فرهنگ و سرانه مطالعه کشور بوده است.
روابط عمومی هجدهمین دوره هفته کتاب اعلام کرد، این نماینده مجلس افزود: برگزاری نمایشگاه های متعدد کتاب در این ایام از جمله نتایج مثبت برپایی این هفته و نشانه دستیابی نسبی به اهداف تعیین شده است.
وی گفت: هفته کتاب فرصت خوبی است تا با نهادهایی چون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و آموزش و پرورش توافقاتی مبنی بر تبلیغ و ترویج کتاب و کتاب خوانی انجام شود؟ چرا که این دو ارگان از نهادهای موثر و سازنده در امر ترویج کتابخوانی هستند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: نویسندگان امروز باید توجه کنند که هنگام تالیف یک کتاب، شرایط زندگی امروز که یک زندگی ماشینی است را هم در محتوا و هم در ظاهر اثر لحاظ کنند. به نظر می رسد انتشار کتاب های کوچک و جیبی که چندی است در جامعه رایج شده اقدام مثبتی در این حوزه باشد.
رسایی گفت: البته شان کتاب بیشتر از پرداختن به آن طی یک هفته است ؟ لذا همه تلاش مسوولان و نهادها در این هفته باید در راستای سهل الوصول کردن دسترسی مردم به کتاب با اقداماتی چون توزیع کتاب در کتابخانه های عمومی باشد تا بدین ترتیب موج و شوق مطالعه در جامعه جاری و ساری شود.
هجدهمین دوره هفته کتاب از 23 تا 30 ابان در سراسر کشور برگزار می شود.
فراهنگ 1588**1630** شماره 016 ساعت 11:42 تمام
۰ نفر