۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9635753
T T
۰ نفر

رییس سازمان صدا و سیما:

۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9635753
رییس سازمان صدا و سیما: سامانه سیگنال رسانی دیجیتال در تمام استان ها راه اندازی می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/22 ارتباطات.رسانه.سامانه دیجیتال رشت - رییس سازمان صدا و سیما از راه اندازی سامانه سیگنال رسانی دیجیتال تا یک سال آینده در تمامی مراکز استان ها خبر داد.
به گزارش ایرنا، عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از سامانه سیگنال رسانی دیجیتال صدا و سیمای مرکز گیلان در گفت و گو با جمعی از خبرنگاران اظهار داشت: این سامانه پس از تهران و قم در استان گیلان راه اندازی شد و به مرور نیز در تمامی مراکز استان ها راه اندازی می شود.
وی افزود: با بهره برداری از این سامانه 70 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش برنامه های دیجیتال قرار می گیرند.
رییس رسانه ملی ادامه داد: با راه اندازی سامانه سیگنال رسانی دیجیتال در استان گیلان، 5/2 درصد به پوشش جمعیتی کشور افزوده شده و تعداد بهره مندان از برنامه های دیجیتال به 5/20 درصد رسید.
وی دریافت تعداد بیشتری از شبکه های تلویزیون همراه با کیفیت بسیار خوب و غیر قابل مقایسه با سیستم آنالوگ را از ویژگی های مهم سامانه سیگنال رسانی دیجیتال اعلام کرد.
ضرغامی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه ، 14 شبکه تلویزیونی به همراه 10 شبکه رادیویی به صورت دیجبتال بر روی گیرنده ها از طریق مبدل تلوزیونی ( box up set( قابل دریافت خواهد بود.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از راه اندازی آزمایشی این سامانه طی چند روز گذشته بیان داشت: پیرو هماهنگی های انجام شده با معاونت فناوری و توسعه سازمان، مبدل های تلویزیونی به اندازه کافی در بازار موجود بوده و با قیمتی مناسب به مردم عرضه می گردد.
رییس سازمان صدا و سیما در مورد پخش برنامه های ایران در شبکه های ماهواره ای نیز گفت: هم اکنون بسیاری از برنامه های ایران از طریق ماهواره ایران ست در شبکه های جهانی قابل دریافت است.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین ساخت و پرتاب ماهواره مستقل دیگری به این سازمان محول شده که در مرحله تحقیق نهایی قرار دارد و در سالهای آینده آن را اجرایی می کنیم.
ضرغامی با اشاره به ظرفیت های بالای گیلان در تولید برنامه های تلویزیونی اضافه کرد: برنامه های نمایشی تولید شده در گیلان برای پخش در شبکه سراسری نیاز به تقویت دارد اما امیدوارم این استان در آینده بتواند به عنوان استان معین، پشتیبان برنامه های تولیدی بیشتری در سطح کشور باشد سامانه سیگنال رسانی دیجیتال صدا و سیمای مرکز گیلان صبح روز پنجشنبه در مراسمی با حضور عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، با راه اندازی این سامانه جدید، از این پس گیلانیان می توانند 24 شبکه ملی و استانی و رادیویی را تنها با استفاده از یک مبدل تلوزیونی ( box up set( دریافت کنند.
رییس صدا و سیمای مرکز گیلان در مراسم بهره برداری از این سامانه جدید گفت: با نصب و راه اندازی سامانه سیگنال رسانی دیجیتال در این مرکز، ساکنان این استان می توانند علاوه بر شبکه های یک، دو، سه، چهار، خبر، آموزش، قرآن، شبکه تهران، جام جم یک، العالم، الکوثر، پرس TV , مستند و باران، 10 شبکه رادیویی را هم از طریق گیرنده دریافت کنند.
محسن نصرپور افزود: کیفیت عالی تصویر، صدای دالبی، نداشتن تداخل و اختلال در شرایط مختلف جوی و محیطی از ویژگی های این فرستنده دیجیتال است.
ک/3 7289/695/508 شماره 013 ساعت 11:19 تمام
۰ نفر