۲۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9634291
T T
۰ نفر

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری:

۲۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9634291
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری: پافشاری در ارزش های دینی ضامن موفقیت های دولت است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/28 فرهنگی.روابط عمومی ها.مشاور رییس جمهور همدان - مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیر عامل ایرنا گفت: پافشاری در ارزش های دینی ضامن موفقیت های پی در پی دولت بوده است.
علی اکبر جوانفکر عصر چهارشنبه در جمع مسوولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان همدان افزود: پایبندی به ارزش های دینی از شاخص های موفقیت و محبوبیت دولت نهم و دهم است که درهمه دستگاه های اجرایی کشور باید توسط روابط عمومی نهادینه شود.
وی اظهار داشت: هر جا بر ارزش های دینی پافشاری کردیم موفقیت های زیادی حاصل شده است و دکتر احمدی نژاد با رویکردهای دینی و انقلاب و پافشاری بر اصول و ارزش های اسلامی همواره موفقیت های بزرگی را برای ملت ایران به ارمغان آورده است.
وی افزود: پی جویی اهداف آرمان های انقلاب که از ابتدای شروع دولت مطرح شده از دیگر شاخص های دولت نهم و دهم است که باید توسط روابط عمومی ها پیگیری شود چون هرگاه این هدف پی گرفته شده به دنبال آن پیشرفت های زیادی به وجود آمده است.
مشاورمطبوعاتی رییس جمهوری، مردم دوستی و شیوه و منش مردمی داشتن را از دیگر رویکردهای دولت نهم و دهم دانست.
جوانفکر خودباوری را عامل نیل به ارتقا سطح عزت و استقلال ملی دانست و افزود: روابط عمومی ها با کارکرد صحیح خود می توانند احساس عزت و افتخار به ایرانی بودن را در مردم افزایش دهند.
وی اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری به لبنان با استقبال گسترده از ایشان عزت ایران به خوبی مشخص شد.
وی افزود: لبنانی ها عشق و علاقه وافری به ایران و ایرانیان دارند که این امر مورد تاییدی بر عزت روز افزون ملت ایران است.
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با بیان اینکه این عزت ایران باید حفظ و روز به روز افزون تر شود و در جهت حفظ استقلال ملی همه باید تلاش کنند.
جوانفکر اضافه کرد: بر اساس تاکید رییس جمهوری قوانین و مقررات باید به نفع مردم تعبیر و تفسیر شود و روابط عمومی ها باید مشکل مردم را مشکل خودشان بدانند و قوانین را به نحوی تفسیر کنند که به نفع مردم باشد.
مدیر عامل ایرنا گفت: اعتقاد به مهرورزی و دوست داشتن مردم از دیگر شاخص های دولت است که این امر باید در عملکرد همه مسوولان کشور نمود عینی پیدا کند.
جوانفکر با بیان اینکه مهرورزی بحث اساسی در نظام و اسلام است افزود: اسلام برای تسخیر قلب ها آمده است و اگر بخواهیم اسلام را در جهان گسترش دهیم این امر با تاکید مهرورزی به انسانها و پافشاری بر ارزش های انسانی مسیر می شود.
وی در خصوص فعالیت های روابط عمومی ها خطاب به آنان گفت: ذهن باز و پویا در عرصه های مدیریتی بسیار مهم است و با دلمردگی، ذهن های بسته و بی انگیزگی نمی توان به مردم خدمت کرد و منشا اثر سازنده شد.
وی اضافه کرد: نشاط و شادابی اساس کار است و روابط عمومی ها باید در محیط کار این نشاط را به بدنه دستگاه اجرایی خود تزریق کنند.
وی افزود: کمر بستن برای خدمت به مردم، خستگی ناپذیر بودن در سالی که مقام معظم رهبری این سال را تلاش و همت مضاعف نامگذاری کرده باید سر لوحه فعالیت روابط عمومی ها قرار گیرد.
مدیر عامل ایرنا افزود: اهتمام به باز کردن گره از کار و مشکل مردم از دیگر شاخص های مهم فعالیت های روابط عمومی ها است.
جوانفکر گفت: سرعت عمل داشتن و چابک بودن، شجاعت در تصمیم گیری، ساده ریستی و زندگی متناسب با متن مردم داشتن ، اعتماد به نفس و خود باوری از دیگر خصوصیت های یک روابط عمومی موفق است.
وی با بیان اینکه سعه صدر و تحمل مخالف نکته کلیدی روابط عمومی ها است افزود: از اینکه برخی با مدیران و سازمان های دستگاه ها مخالفت کنند، نگران نشوید، چون سکوت به ضرر روابط عمومی ها است.
وی اظهار داشت: سخن نگفتن و سکوت رسانه ای در مورد دستگاه ها نشان دهنده ، دیده نشدن و فراموش شدن است اما مخالفت یا موافقت با دستگاه ها و مدیران نشان دهنده زنده بودن گویایی و حرکت روبه جلو است بنابراین تحمل مخالف و نشان دادن سعه صدر در برابر مخالفت ها و انتقادها یک ارزش محسوب می شود.
مدیر عامل ایرنا گفت: در بحث اطلاع رسانی و روابط عمومی ها باید عوامل مختلفی مورد توجه قرار گیرد، که می توان به نقش و جایگاه دولت ، نگاه دولت به مردم ، نحوه ارتباط مردم با دولت ، نگرش مدیران به سازمان و نقش روابط عمومی و نیز نگاه فرایندی به رویدادها و پدیده ها از جمله آن است.
جوانفکر گفت: رییس جمهوری در دولت نهم و دهم با نگاه متفاوت خدمتگزاری، خادمی و نوکری برای مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است .
وی با معرفی بهاروند بعنوان رییس جدید ایرنای مرکز همدان از مسوولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی خواست با خبرگزاری رسمی دولت تعامل بیشتری داشته باشد. ک/2 7523/551 شماره 110 ساعت 21:25 تمام
۰ نفر