۱۷ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9633427
T T
۰ نفر
همایش بررسی تطبیقی فرهنگ رضوی و قرآن کریم در تهران برگزار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/17 فرهنگی.معارف.همایش تهران - دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در استان تهران گفت: همایش سراسری و علمی پژوهشی بررسی تطبیقی فرهنگ رضوی و قرآن کریم همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و دهه کرامت (20 مهرماه ) در تهران برگزار می شود.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اسعد عجمی اظهار داشت: این همایش با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و بهره مندی بیش از پیش از آیات نورانی قرآن کریم در موضوعاتی چون دکترین فرهنگی امام رضا (ع)، شاخصه های رشد و تعالی دینی جامعه در فرهنگ رضوی، مقابله با جنگ نرم در رفتار شناسی رضوی و فرهنگ عمومی از منظر امام رضا (ع) برگزار می شود.
وی، مهندسی فرهنگی جامعه اسلامی و جهانی از نگاه امام رضا (ع)، عدالت اجتماعی در فرهنگ رضوی، کسب روزی حلال در فرهنگ رضوی، صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف در فرهنگ رضوی، احیای کرامت های انسانی در فرهنگ رضوی و نظم و رعایت قانون در فرهنگ رضوی با تطبیق بر قرآن کریم را از دیگر موضوعات این همایش عنوان کرد.
دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) اظهار داشت: در مهلت تعیین شده بیش از 40 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که برای بررسی نهایی و حضور در همایش توسط هیات داوران در حال ارزیابی است.
وی بازشناسی شخصیت حضرت امامزاده حمزه بن موسی الکاظم (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) را که برای اولین بار با حضور شخصیت های دینی و صاحبنظران فرهنگی روز 21 مهرماه در آستان مبارک حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، بر پا می شود را از دیگر برنامه های این همایش ذکر کرد.
وی برپایی نمایشگاه کاروان آفتاب با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س ) در رشته های هنرهای تجسمی و صنایع دستی حاصل تلاش هنرمندان شهرستان های استان تهران را از برنامه های جنبی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در استان تهران اعلام کرد.
فراهنگ ** 1588**1883 شماره 072 ساعت 17:54 تمام
۰ نفر