۲۷ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9630211
T T
۰ نفر
برگزاری هشتمین دوره آموزش مقدماتی نجوم توسط مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/27 علمی آموزشی.نجوم.هشتمین دوره آموزشی.نجوم هشتمین دوره آموزش مقدماتی نجوم به مدت 6 روز و با شرکت 64 نفر از دانشجویان علاقه مند به نجوم برگزار شد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این دانشجویان که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیک بودند از 27 دانشگاه و موسسه آموزش عالی سراسر کشور در این دوره شرکت نموده بودند.
عناوین درسی این دوره نیز شامل مباحث، گرانش ( دکتر کوروش نوذری - دانشگاه مازندران ) ، فیزیک خورشید ( دکتر علی عجب شیری زاده - مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه و دانشگاه تبریز) ، کیهان شناسی ( دکتر نعمت اله ریاضی - دانشگاه شیراز) ، ساختار و تحول ستاره فشرده ( دکتر غلامحسین بردبار - دانشگاه شیراز) ، نوسانات ستاره ای ( دکتر کیومرث کرمی - دانشگاه کردستان ) و نجوم آماتوری ( مهندس اسداله قمری نژاد و مهندس سید هادی طباطبایی ) بود. این مباحث به همراه 4 برنامه رصد شبانه توانست آشنایی اولیه ای از مباحث مطرح در نجوم را در یک دوره فشرده برای دانشجویان فراهم سازد.
گفتنی است این دوره، پنجمین برنامه از سری برنامه ;172#های آموزش مقدماتی و پیشرفته نجوم در مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه بود. پیش از این ششمین و هفتمین دوره آموزش مقدماتی نجوم ( مرداد 85 و مرداد 87) و نیز چهارمین و پنجمین کارگاه پیشرفته اخترفیزیک ( مرداد 86 و مرداد 88) در این مرکز برگزار شده است.
هدف اصلی از برگزاری این دوره های کوتاه مدت، ایجاد امکان بهره گیری دانشجویان سراسر کشور از استادان کم شمار متخصص نجوم حاضر در معدودی از دانشگاههای کشور بوده است تا بدین وسیله علاقه مندان به مباحث نجومی که از حضور اساتید این شاخه علمی در محل تحصیل خود محرومند، بتوانند با شرکت در این برنامه ها ، آشنایی کلی با مباحث مطروحه در موضوعات مربوط به نجوم را به دست آورند.
شماره 063 ساعت 15:43 تمام
۰ نفر