۲۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9629889
T T
۰ نفر
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها: دانشجویان ستون های اتکا و پرچم های افتخار ایران هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/23 فرهنگی.نهاد نمایندگی.دانشجویی تهران - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دانشجویان، ستون های قابل اتکا و پرچم های افتخار ملت ایران هستند و می توانند به آرمان های بلند انقلاب جامه عمل بپوشانند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدیان در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: آینده کشور و بار سنگین مسوولیت به بارنشاندن آرمان ها و اهداف متعالی نظام و انقلاب، امروزه بر دوش جوانان دانشجو است.
وی ملت ایران را ملتی فرهیخته، بزرگ و آزاده در تاریخ تمدن های بشری دانست و گفت: پیشرفت، عدالت و آرمان های بزرگ این ملت به وسیله جوانان دانشجو به بار خواهد نشست.
محمدیان با بیان این که شهدا، رزمندگان و ملت ایران کارشان را انجام داده اند و نسل جدید با ظرفیتی بیشتر آماده پذیرش مسوولیت عزت و افتخار است، افزود: طراحی ضیافت اندیشه و اجرای آن در دانشگاه ها برای ایجاد آمادگی بیشتر جهت انجام این مسوولیت بزرگ است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حال و هوای معنوی و روحانی دانشگاه ها در ماه مبارک رمضان گفت: گردش ایام به گونه ای است که تا چند سال دیگر دانشگاه ها ایام ماه مبارک رمضان را در تعطیلی به سر می برند از این رو طرح ضیافت اندیشه به دنبال بهره مندی از این فرصت طلایی است.
وی، مرور و ترمیم بنیان های فکری و اعتقادی و باروری استعدادها و توانمندی های دانشجویان را از اهداف طرح ضیافت اندیشه برشمرد و گفت: در این طرح دانشجویان به دور از هیجان های حزبی و باندی می توانند با واقعیت های تلخ و شیرین کشور آشنا شوند و راهکارهایی برای رسیدن به نقطه های مطلوب ارائه دهند.
محمدیان، با تاکید براینکه برنامه های آموزشی ضیافت اندیشه با هدف بازکردن گره های فکری طراحی شده است، گفت: طرح ضیافت اندیشه در واقع یک اردوی دانشجویی است و ما به دنبال آن هستیم که یکایک 100 هزار دانشجوی شرکت کننده عهده دار مسوولیت جداگانه ای باشند.
وی ابراز امیدواری کرد هرکدام از دانشجویان در پایان این اردو به محور فعالیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی در دانشگاه هایشان تبدیل شوند و افزود: اگر در کلاس های ما روحیه اردویی دمیده شود آن وقت تمام فعالیت های تربیتی، فرهنگی، هنری و ورزشی جنبه کادرپروری خواهد داشت و دانشجویان متناسب با استعداد خود به خیمه ای در دانشگاه هایشان تبدیل خواهد شد.
طرح ضیافت اندیشه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان با حضور یکصد هزار دانشجو در 35 دانشگاه بزرگ کشور برگزار می شود.
شماره 050 ساعت 14:58 تمام
۰ نفر