۲۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9629727
T T
۰ نفر

اختصاصی

۲۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9629727
اختصاصی هفتمین دوره جشنواره پویانمایی ازطریق نام نویسی اینترنتی برگزارمی شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/20 فرهنگی.کانون.سایر تهران- مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری هفتمین دوره جشنواره دو سالانه پویانمایی در سال جاری و نام نویسی و ارسال آثار اینترنتی به این جشنواره خبر داد.
محمدرضا کریمی صارمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این دوره از جشنواره بین المللی پویانمایی را از 15 تا 19اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می کند.
وی افزود: نام نویسی در این دورده از جشنواره ازطریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی ir.animafest-tehran.www انجام خواهد شد و دبیرخانه جشنواره تنها فیلم های ارسالی را که کد رهگیری بر روی آن ها درج شده است، خواهد پذیرفت.
کریمی با بیان اینکه برای مجموعه هایی که هر قسمت آن داستان مستقلی دارد، باید برای هر قسمت ثبت نام جداگانه صورت گیرد و شرکت کننده کدرهگیری مستقل دریافت کند، گفت:درصورتی که برای این گونه مجموعه ها یک کدرهگیری ارایه و یک ثبت نام انجام شود،دبیرخانه جشنواره تنها قسمت نخست آن مجموعه را در جشنواره شرکت خواهد داد.
دبیر جشنواره پویانمایی ادامه داد: برای اشخاص، نهادها و سازمان ها از نظر تعداد آثار ارسالی، محدودیتی وجود ندارد و آثار باید تا پیش از 15 آذرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
کریمی در مورد اهداف برگزاری این همایش گفت: فراهم کردن بستری شایسته برای تبادل اندیشه ها و آموخته ها با گردآوری و عرضه هدفمند آثار، کشف توانمندی ها و تشویق نوآمدگان عرصه پویانمایی به ابتکار و نوآفرینی و گسترش توانایی ها با طرح تکنیک ها و نگرش های تازه برای دستیابی به کیفیتی افزون تر ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
دبیر جشنواره پویانمایی اظهار داشت: جشنواره امسال در پنج بخش مسابقه ایران، مسابقه بین المللل، نمایش ویژه، چشم انداز و خارج از مسابقه برگزار خواهد شد.
وی در توضیح بخش مسابقه ایران این جشنواره گفت: آثار تولید شده پس از سال 1385 که در دوره های قبل جشنواره شرکت نکرده باشند، می توانند در این بخش حضور یابند.
کریمی افزود: هیات داوری متشکل از دستکم پنج عضو از هنرمندان و کارشناسان عرصه پویانمایی این بخش را داوری و جوایزی به برگزیدگان اهدا خواهند کرد به گفته وی،تندیس های طلایی، نقره ای و برنزی به ترتیب به فیلم های اول تا سوم و تندیس طلایی به بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان، بهترین اثر دانشجویی و بهترین اثر تلویزیونی اهدا خواهد شد.
کریمی ادامه داد: تندیس طلایی به بهترین اثر تبلیغی، بهترین فیلمنامه، بهترین پویانما (انیماتور)، بهترین فضاسازی، بهترین موسیقی، بهترین صداگذاری و بهترین اثر بلند و تندیس نقره ای نیز به بهترین فیلم تجربی اعطا خواهد شد.
وی افزود: همچنین پنج دیپلم افتخار براساس نظر هیات داوران به آثار یا عوامل سازنده اهدا خواهد شد.
دبیر این جشنواره در مورد بخش مسابقه بین الملل نیز گفت: آثار خارجی شرکت کننده در این بخش باید پس از ژانویه 2007 تولید شده و در دوره های گذشته جشنواره نیز شرکت نکرده باشند.
کریمی افزود: یک هیات داوران بین المللی متشکل از دستکم پنج عضو از هنرمندان و کارشناسان قضاوت آثار این بخش را برعهده خواهند داشت.
به گفته وی، رییس و اعضای هیات داوران پس از ارزیابی آثار، تندیس های طلایی، نقره ای و برنزی به ترتیب به فیلم اول، دوم و سوم و تندیس طلایی به ترتیب به بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان، بهترین اثر دانشجویی، بهترین اثر تلویزیونی، بهترین اثر تبلیغی و بهترین اثر بلند اهدا خواهد شد.
کریمی ادامه داد: همچنین هیات داوران می تواند علاوه بر این فهرست 3 دیپلم افتخار نیز به آثار یا عوامل سازنده آن اهدا کند.
مدیرامور سینمایی کانون درخصوص بخش نمایش ویژه گفت: این بخش به شیوه غیررقابتی و بمنظور فراهم آوردن عرصه ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در قیاس با آثار سایر کشورها برگزار می شود.
به گفته وی، گزیده ای از آثار برگزیده جشنواره های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه، از مواردی است که در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد.
کریمی به بخش چشم انداز اشاره کرد و افزود: در این بخش با تاکید بر جنبه های آموزشی و اطلاع رسانی آثار به شیوه غیررقابتی و با گزینش از میان تولیدات کشورهای مختلف به نمایش گذاشته می شوند.
وی توضیح داد: پرداختن به موضوعهایی همانند معرفی استعدادهای نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی و مروری بر آثار فیلمسازان ازجمله موارد مورد توجه در این بخش است.
دبیر جشنواره پویانمایی خارج از مسابقه را یکی دیگر از بخش های این جشنواره برشمرد و گفت: آثار این بخش هم ارز آثار بخش مسابقه هستند اما به دلیل مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت سازنده آن در هیات داوران، تکمیل شدن ظرفیت موردنظر بخش مسابقه و یا درخواست سازنده برای نمایش اثر در بخش خارج از مسابقه، در حالتی غیررقابتی در این بخش به نمایش گذاشته می شوند.
تاکنون شش دوره از این جشنواره برگزار شده است و هنرمندان ایرانی توانسته اند در بخش های مختلف جوایز ارزنده ای را بدست آورند.
شماره 006 ساعت 09:13 تمام
۰ نفر