۱۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9629093
T T
۰ نفر
کمیته میراث جهانی یونسکو 15 نقطه جهان را میراث گرانبها معرفی کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/10 فرهنگی.یونسکو.میراث تهران - کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل ( یونسکو) که 39 اثر جهانی را تحت بررسی دارد 15 نقطه از جهان را در شمار میراث جهانی اعلام کرد.
گروه فرهنگی ایرنا روز یکشنبه به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد: بقعه شیخ صفی و بازاری سنتی در تبریز، کاخ های سلطنتی در ویتنام و معبدهایی در چین از این دست اماکن هستند که به عنوان نقاط مهم تاریخی و فرهنگی به ثبت رسیده اند.
کمیته این سازمان که در برزیل تشکیل شده است تا روز سه شنبه به کار خود ادامه می دهد.
بنابر گزارش، نوگورونگورو پارک طبیعی در تانزانیای آفریقا نیز در شمار گنجینه های طبیعی جهانی درآمد، زیرا بقایای فوق العاده ای از تکامل انسانی در این محل موجود است.
بر اساس گزارش، این کمیته در نشست های خود فهرست نقاط زیبای جهان را که در خطر از بین رفتن هستند، به روز می کند.
این کمیته روز جمعه منطقه اورگلیدز ایالت فلوریدا و جنگل استوایی ماداگاسکار را به فهرست 31 مکان در مخاطره خود اضافه کرد. این تمهیدات باعث می شود تا مقامات کشورها با کمک این سازمان محافظت از این نقاط را افزایش دهند.
کانال های زیبای شهر آمستردام هلند و آلبی شهر کلیسایی در جنوب غرب فرانسه نیز که قدمت آن به قرون وسطی می رسد از نقاط اروپایی بودند که مورد توجه کارشنان و متخصصان یونسکو قرار گرفتند و به فهرست آثار جهانی افزوده شدند.
مهر تایید سازمان یونسکو بر آثار تاریخی و فرهنگی کشورهای مختلف باعث تقویت گردشگری و حضور بیشتر گردشگران در این مناطق می شود.
شماره 081 ساعت 18:06 تمام
۰ نفر