۱ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9628546
T T
۰ نفر
چهار هزار حافظ قرآن در آزمون اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/01 فرهنگی.معارف.سازمان دارالقرآن معاون امور اجرایی و ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم گفت: بیش از چهار هزار حافظ قرآن در پنجمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ که ساعت 9صبح روزجمعه یکم مردادماه در سراسر کشور برگزار شد شرکت کردند.
محمد مهدی بحرالعلوم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا، این آزمون با شرکت یک هزار و 50 نفر از حفاظ قرآن کریم از استان تهران همزمان با سراسر کشور در دبیرستان البرز تهران برگزار شد.
وی با بیان اینکه 86درصد از مجموع شرکت کنندگان این آزمون را خواهران تشکیل می دادند، تصریح کرد: سال گذشته دو هزار و 354حافظ قرآن کریم از سراسر کشور در این آزمون شرکت کرده بودند که امسال این آمار 80درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این آزمون سی دی آموزشی و کمک آموزشی با تدریس استاد حاجی ابوالقاسمی درباره نحوه حفظ و مرور آیات قرآن کریم در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت تا متقاضیان برای آزمون شفاهی آماده شوند.
بحرالعلوم یادآورشد: در آزمون امسال همچنین فرم نظر سنجی برای بررسی سطح کمی و کیفی آزمون در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
معاون امور اجرایی و ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه نتایج این دوره از آزمون تا پایان مردادماه اعلام می شود، اظهار داشت: حفاظ در صورت کسب 70درصد نمره به آزمون شفاهی که از نیمه مهرماه سال جاری به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد، راه می یابند.
بحرالعلوم اظهار داشت: در این آزمون از هر جزء پنج سوال مطرح شد که چهار سوال مفاهیم و ترجمه آیات و یک سوال نیز مربوط به بخش حفظ قرآن کریم بود.
وی گفت: در پایان به قبول شدگان گواهینامه معتبر که به امضاء رییس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده، اعطا می شود.
1918 شماره 016 ساعت 16:40 تمام
۰ نفر