۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9626494
T T
۰ نفر
نمایشگاه آثار خوشنویسی در موزه ملک برپا می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/01 فرهنگی.میراث فر هنگی.سایر نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان ایرانی از فردا دوم تیرماه در موزه ملی ملک برپا می شود.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از موزه ملی ملک، موزه ملی ملک و موزه هنر امام علی (ع) این نمایشگاه را با هدف معرفی بیشتر هنر اسلامی و توجه هنرمندان به امام علی (ع) به صورت مشترک برپا می کنند.
طبق وقف نامه مرحوم حاج حسین آقا ملک واقف و بنیانگذار مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک، هرساله به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) جشنی در این موزه برپا میشود. همزمان با این جشن و در ادامه سلسله برنامه های موزه در موزه، که اولین گام آن حضور موزه ماشین های اداری سفیر در موزه ملک بود، این بار موزه هنر امام علی (ع) و موزه ملک بصورت مشترک نمایشگاه های خوشنویسی هنرمندان ایرانی را برگزار می کنند.
در این نمایشگاه که با نام تجلی حضرت علی (ع) در آثار خوشنویسی برگزار میشود مجموعه 35 اثر منتخب از آثار اساتید خوشنویسی معاصر ایران، استادانی چون احصایی، امیرخانی، فلسفی، ملک زاده و شیرازی از گنجینه آثار هنری موزه هنر امام علی (ع) در موزه ملی ملک به نمایش درخواهد آمد.
همچنین تصاویر مرقع نفیس کلمات قصار حضرت علی (علیه السلام ) در 36 تابلو که به موزه ملی ملک تعلق دارد در موزه امام علی (ع) به نمایش گذاشته می شود. در این دو نمایشگاه سیر حضور نام و یاد حضرت علی (ع) در آثار هنرمندان خوشنویس ایرانی، از گذشته تا حال را به نمایش درمی آید.
همزمان با مراسم گشایش این نمایشگاه عبدالمجید شریف زاده، پژوهشگر هنرهای سنتی ایران به سخنرانی درباره نگاه هنرمندان هنرهای سنتی به امام علی (ع ) و تجلی وی در آثار هنرمندان ایرانی خواهد پرداخت.
این نمایشگاه فردا 2 تیرماه ساعت 16 با سخنانی چندتن از خوشنویسان گشایش می یابد و به مدت 10 روز دایر است.
شماره 019 ساعت 10:44 تمام
۰ نفر