۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9624481
T T
۰ نفر
محمدیان: اساسنامه جدید دانشگاه آزاد قانونی و لازم الاجرا است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/03 فرهنگی.نهاد نمایندگی.دانشگاه آزاد تهران- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی قانونی و لازم الاجرا است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدیان روز دوشنبه درحاشیه مراسم افتتاحیه اولین جشنواره -طلایه داران بصیرت < به خبرنگاران گفت: بحثهای مربوط به دانشگاه آزاد بعد از انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و مشروعیت و جایگاه قانونی دانشگاه آزاد نیز مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی در خصوص آخرین وضعیت دانشگاه آزاد با توجه به ابلاغ اساسنامه جدید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تمام مواردی که از ابتدا تا امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد دانشگاه آزاد به تصویب رسیده، طبق مقررات این شورا بوده و هیچ موردی بر خلاف روال و مقررات آن انجام نگرفته است.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: اساسنامه جدید دانشگاه آزاد با نگاه منصفانه برای حفظ منافع دانشگاه این و در جهت ارتقا و اعتلای آن اصلاح شده و قطعا قانونی است و اجرا خواهد شد.
وی درباره زمان برگزاری نخستین جلسه هیات امنای جدید دانشگاه آزاد بر مبنای اساسنامه اصلاح شده نیز توضیح داد: تعدادی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد باید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شوند تا جلسات آن برگزار شود که پنج عضو پیشنهادی این شورا برای هیات امنای دانشگاه آزاد در جلسه اول یا دوم این شورا معرفی خواهند شد.
محمدیان همچنین با اشاره به تدوین آیین نامه برگزاری کرسی های آزاداندیشی از برگزاری 100 کرسی در دانشگاه های کشور تا پایان امسال خبر داد.
وی با بیان اینکه تاکنون تعدادی از جلسات کرسی های آزاداندیشی را برگزار کرده ایم و یک نهضت مناسب برای برگزاری جلسات کرسی های آزاداندیشی فراهم شده است اظهار داشت: تاکنون 10 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه ها برگزار شده است و برپایی آنها در دانشگاه های فعال ادامه خواهد یافت.
وی پیش بینی کرد با وجود برنامه ریزی نهاد نمایندگی برای برگزاری 100 کرسی آزاداندیشی، بین 200 تا 300 کرسی نیز توسط تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها برگزار شود.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص اعزام اولین کاروان عمره دانشجویی نیز اظهار داشت: اعزام اولین کاروان عمره دانشجویی از 16 تیرماه صورت می گیرد البته امسال به دلیل وجود محدودیت ها مانند سال های قبل ظرفیت نداریم اما آخر سال هم عمره خواهیم داشت.
محمدیان افزود: امسال دو بار عمره خواهیم داشت و به دلیل کاهش سهمیه کشور ، در آخر سال با برگزاری یک عمره این کمبود را جبران خواهیم کرد و البته در تابستان ظرفیت حداکثر 9 هزار سهمیه را خواهیم داشت.
شماره 074 ساعت 16:02 تمام
۰ نفر