۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9624429
T T
۰ نفر

وزیر ارشاد در گفت وگو با ایرنا:

۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9624429
وزیر ارشاد در گفت وگو با ایرنا: فرهنگ دفاع مقدس در مقابله با جنگ نرم کارساز است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/03 فرهنگی.ارشاد.دفاع مقدس.جنگ نرم تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استفاده از فرهنگ و ارزش های دوران دفاع مقدس می تواند در مقابله با جنگ نرم ناتوی فرهنگی بسیار موثر و کارساز واقع شود و این نیاز امروز جامعه ما است.
سید محمد حسینی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی ایرنا ، اظهار داشت: همان کسانی که در گذشته انواع سلاحهای کشتارجمعی، شیمیایی و ... را علیه جمهوری اسلامی به کار می گرفتند، هم اکنون شبکه های تلویزیونی، رادیویی و سایت های خبری بر ضد ما به راه انداخته اند یا در حال راه اندازی هستند.
وی که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر با خبرنگار ایرنا سخن می گفت، افزود: آنان می خواهند با اشکال مختلف روی فکر و اندیشه مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان ما تاثیر بگذارند و یک نوع واگرایی در آنها و در جامعه ما ایجاد کنند.
وی گفت: بنابراین اگر ما بتوانیم آن گذشته فرهنگی و اخلاقی درخشان خودمان را احیاء کنیم و خاطرات دوران دفاع مقدس و روحیات پاکی که رزمندگان اسلام داشتند ، این که وارسته بودند و دل بستگی به دنیا نداشنتد را احیاء کنیم گام های بلندی در مقابله با جنگ نرم برداشته ایم.
حسینی ادامه داد: اگر این روحیات احیاء بشود که رزمندگان دوران دفاع مقدس حاضر بودند برای کشورشان ، مرز و بوم و برای اسلام همه چیزشان ، حتی جانشان را در طبق اخلاص بگذارند و وارد عرصه دفاع بشوند ، خدمت بزرگی به سلامت و فرهنگ جامعه شده است.
وی با بیان اینکه ما امروز هم به همان روحیاتی که سبب شد در جنگ نظامی پیروز بشویم ، برای مقابله با جنگ نرم احتیاج داریم ، گفت: ایمان و اعتقاد راسخی که رزمندگان ما داشتند زمینه ساز و عامل اصلی موفقیت ها و پیروزی های ما در دوران دفاع مقدس بود وگرنه جنگ ما یک جنگ نابرابر بود ، همه هم می دانند و هیچ تردیدی هم در آن نیست.
وی افزود: در آن دوران دشمن از سلاحها ، امکانات و سیستم های اطلاعاتی بسیار پیشرفته برخوردار بود و همه دنیا هم از او حمایت می کرد، اما ما تنها یک چیز داشتیم و آن هم اعتقاد و ایمان راسخ بود.
وی تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در زمان حاضر اعتقادات ، باورها و اخلاق ما را با شیوه های مختلف هدف قرار داده اند.
حسینی بیان کرد: این طور نیست که بگوییم ما در آن زمان به چنین روحیاتی نیاز داشتیم و اکنون همه باید به دنبال دنیا ، زیاده طلبی ، افزون طلبی برویم ، زیرا که اگر در جامعه این رویه در پیش گرفته شود ، بازهم نزاع ، اختلاف و درگیری ، تنش و اصطکاک ایجاد می شود و همه گرفتاری ها هم بخاطر این است که ما تنها به منافع خودمان بپردازیم.
وی گفت: اما اگر مانند آن دوران همه نیروها به مصالح کشور بیندیشند و مصالح کشور را سرلوحه امور قرار دهند ، به طور قطع این برای همگان نافع خواهد بود.
وی افزود: فکر می کنم یادآوری آن صحنه ها ، لحظه ها و خاطرات بسیار می تواند تاثیر بگذارد در این که ما اعتقادات و باورهای خودمان را حفظ بکنیم ، اگر این ها را حفظ کردیم دیگر از دشمنان هیچ هراسی نخواهیم داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیام آزادی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام در سال 61 برای نسل نوجوان و جوان کشور گفت: پیام آزادی خرمشهر برای نسل های نوجوان و جوان همیشه ایران ، همان پیام یاری خداوند است، یعنی اگر ما حرکت کنیم ، در هر شرایطی خداوند هم به یاری ما خواهد آمد.
حسینی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: همانطور که حضرت امام خمینی (ره ) فرمودند ، خرمشهر را خدا آزاد کرد ، واقعا این نمود آیات شریفه قرآن بود.
وی گفت: به هر حال این پیام همان حادثه بزرگ است و کسی باور نمی کرد ، اما این اتفاق بزرگ افتاد و خرمشهر آزاد شد.
/1540 شماره 022 ساعت 10:18 تمام
۰ نفر