۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9623215
T T
۰ نفر

طولانی ترین تله کابین جهان در ایران ساخته می شود

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9623215
طولانی ترین تله کابین جهان در ایران ساخته می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/20 فرهنگی.میراث فرهنگی.سایر مدیرکل مناطق نمونه گردشگری گفت: با تصویب طرح جامع منطقه نمونه گردشگری درفک در شهرستان رودبار استان گیلان، طولانی ترین تله کابین جهان به مسافت 6/12 کیلومتر در این منطقه احداث می شود.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رحمت الله احمدی اظهار داشت: این منطقه یکی از بزرگترین سایت های طبیعت گردی کشور است و طولانی بودن مسیر گذر از طبیعت بکر و جنگل ها ویژگی خاصی را به این تله کابین می بخشد.
وی با اشاره به سایر ویژگی ها و مزایای این تله کابین گفت: استفاده از سیستم روبوست با ایجاد امکان بهره گیری از کابل های بسیار بلند، جریان حمل و نقل مسافر بصورت ممتد و بدون توقف، آسایش در مسیر، ایجاد فضای خصوصی برای مسافران در طول مسیر و داشتن کابین های VIP از مهمترین ویژگی های این پروژه است.
احمدی مساحت کل اراضی مورد نیاز پروژه را نزدیک به 219 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 145 هزار و 525 مترمربع زیربنای پروژه خواهد بود و حجم سرمایه گذاری آن بالغ بر سه هزار و 324 میلیون ریال است.
وی، حمایت سازمان میراث فرهنگی را در پیشرفت فیزیکی این پروژه مورد ارزیابی قرار داد و گفت: پس از تصویب طرح جامع پروژه، از ابتدای سال 87 تاکنون سازمان بالغ بر 17 میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیر ساخت های این منطقه نمونه گردشگری اختصاص داده است و هم اکنون احداث راه و توسعه شبکه برق رسانی طرح در حال اجرا است.
مدیرکل مناطق نمونه گردشگری، صدور موافقت نامه تاسیس، پیگیری واگذاری اراضی مورد نیاز و سایر مشکلات موجود در اجرای پروژه ها، کمک به اعطای معافیت های گمرکی و مالیاتی پروژه های گردشگری در چارچوب قوانین مصوب را از دیگر حمایت های سازمان برای توسعه زیر ساخت های گردشگری برشمرد.
شماره 034 ساعت 13:09 تمام
۰ نفر