۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9623187
T T
۰ نفر
کارگردان سینما: صدا و سیما مقصر اصلی گسترش فیلم های طنز سخیف است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/20 فرهنگی.سینما.تلویزیون کارگردان فیلم سینمایی آخرین نبرد گفت: گسترش روز افزون آثار سینمایی طنز سخیف در سینمای ایران، به صدا و سیما باز می گردد زیرا این رسانه با ساخت تله فیلم ها و سریال های طنز ضعیف، ذائقه مردم را پایین آورده است.
حمید بهمنی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: بخشی از افزایش روز افزون آثار سینمایی طنز سخیف در کشور به سیاست های سینمایی غلط در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 باز می گردد.
وی افزود: متاسفانه در این سال ها تمهیداتی برای سینمای طنز اندیشیده نشد و این مهم امروز به شکل افزایش روز افزون آثار سینمایی طنز سخیف نمود پیدا کرده است.
کارگردان فیلم سینمایی آن مرد آمد با بیان اینکه مقصر اصلی رشد اینگونه آثار سینمایی، صدا و سیما است، خاطر نشان کرد: تلویزیون ما با ارائه طنزهای سطحی در قالب تله فیلم وسریال ذائقه مردم را پایین آورده و متاسفانه بازیگران تلویزیونی را وارد سینمای ایران کرده است.
بهمنی یادآور شد: سینمای طنز یکی از گونه های مهم سینمایی است که نباید از آن غافل شد. در سینمای دنیا هنوز آثار طنز هنرمندانی همچون چارلی چاپلین باقی مانده و با گذشت سال ها بر وجدان مخاطبان تاثیرگذار است.
وی با انتقاد از اکران زودتر از موعد آثار سینمایی طنز سخیف اظهار کرد: متاسفانه یک اثر سینمایی دفاع مقدس 4 سال پشت درهای سینماها می ماند و به اکران نمی رسد و این درحالی است که یک فیلم طنز سخیف، پس از فیلمبرداری در کمترین زمان ممکن در بیشترین سینماهای سراسر کشور به نمایش می رسد.
این کارگردان سینما ادامه داد: پاسخ دوستان به درخواست های مبنی بر اکران فیلم هایی که نام ارزشی بر روی انها گذاشته می شود این است که چون فیلم شما فرهنگی و ارزشی است، قابلیت اکران عمومی را ندارد که این امر جای تامل دارد.
بهمنی در پایان خواستار قانون مند شدن ساخت و اکران آثار سینمایی طنز در کشور شد.
شماره 006 ساعت 09:48 تمام
۰ نفر