۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9623160
T T
۰ نفر
معاون رییس جمهور: برقراری عدالت هم بدون علم امکان پذیر نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/19 علمی آموزشی.نقشه برداری.ژئوماتیک تهران - معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: برقراری عدالت بدون علم میسر نیست، در واقع قرار دادن هر چیزی در جای خود، مقدمه اش داشتن علم و دانش است.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، ابراهیم عزیزی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه هفدهمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک در سازمان نقشه برداری ، با تاکید بر اهمیت علم در پیشرفت یک کشور افزود: اطلاعات مکانی از مهمترین زیر ساخت های برنامه راهبردی است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی اظهارداشت: بدون شک مشکلاتی بر سر راه وجود دارد که باید با کمک یکدیگر و تلاش مضاعف آنها برطرف کنیم.
عزیزی با اشاره به پیشرفت علم ژئوماتیک در کشور گفت: امروزه پیشرفت در تمام بخش ها به داده های نقشه برداری بستگی دارد.
وی با تاکید بر نقش نیروی انسانی دراین زمینه اظهارداشت: خوشبختانه نیروهای متخصص خوبی در زمینه علم نقشه برداری در کشور وجود دارد که اهمیت حفظ آنها از تربیت نیروها کمتر نیست.
وی گفت: کشور از لحاظ تجهیزات و امکانات در علم نقشه برداری در جایگاه خوبی قرار دارد، اما باید از موازی کاری در امور پرهیز کرد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور افزود: در ماده 48 برنامه توسعه ، ایجاد ساختار داده های مکانی در سطح ملی مطرح شده است که این نشان از اهمیت این علم در پیشرفت کشور و سند چشم انداز دارد.
وی در پایان گفت: توسعه و عدالت هر دو در کنار هم قرار دارند بنابراین باید از منابع موجود برای پیشرفت کشور به صورت همزمان استفاده کرد.
هفدهمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک تا 22 اردیبشهت ماه در سازمان نقشه برداری کشور برپا است.
علمی /9014 شماره 082 ساعت 16:38 تمام
۰ نفر