۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9623129
T T
۰ نفر

اختصاصی/

۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9623129
اختصاصی/ نصب سامانه روادید الکترونیک در مرزهای زمینی ایران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/19 فرهنگی.میراث فر هنگی.سایر تهران- مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری داخلی و خارجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نصب سامانه روادید الکترونیک در مرزهای زمینی ایران به منظور جذب بیشتر گردشگران خارجی خبر داد.
محمدرضا پوینده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار میراث فرهنگی ایرنا اظهار داشت: این سامانه در مرحله نخست با همکاری سازمان میراث فرهنگی، وزارت امور خارجه و پلیس مهاجرت ناجا در مرزهای پرتردد ایران نصب و راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه سامانه روادید الکترونیک در مراحل بعدی در تمامی 84 مرز زمینی ایران نیز راه اندازی خواهد شد، افزود: با راه اندازی این سامانه مشکل گردشگران ورودی به کشور برای گرفتن روادید حل خواهد شد و این مساله می تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری گفت: هم اکنون در 9 فرودگاه عسلویه، امام خمینی (ره )، کیش، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، مهرآباد و رشت روادید الکترونیک و فرودگاهی برای گردشگران ورودی صادر می شود.
صدور روادید الکترونیک به این صورت است که گردشگران خارجی پیش از ورود به ایران به سایت ir.evisa.www مراجعه و تقاضای صدور روادید الکترونیک می کنند و بعد از 72 ساعت برای آنها یک شماره سریال صادر می شود که پس از ورود به ایران در فرودگاه این سریال به آنها ارایه شده و به روادید آنها چسبانده می شود.
مدت اعتبار این روادید 15 روز است.
روادید فرودگاهی نیز پس از ورود گردشگر به فرودگاه های ذکر شده، با یک انتظار چند ساعته در همان فرودگاه برای آنها صادر می شود.
این روادید نیز 15 روز اعتبار دارد.
*لغو روادید با سایر کشورها مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری همچنین به تلاش برای لغو روادید با سایر کشورها بعنوان دیگر برنامه های این دفتر برای توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: در قالب کمیسیون ها و کمیته های مشترک گردشگری با سایر کشورها بخصوص کشورهای مسلمان و همسایه سعی داریم روادید را بصورت متقابل لغو کنیم.
پوینده با بیان اینکه هم اکنون روادید ایران و ترکیه و ایران و سوریه به صورت دو طرفه لغو شده است، افزود: با کشور آذربایجان نیز لغو روادید یک طرفه از سوی ایران صورت گرفته است و قرار است این موضوع با کشورهای دیگر نیز صورت گیرد.
شماره 051 ساعت 14:57 تمام
۰ نفر