۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9622885
T T
۰ نفر

اختصاصی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9622885
اختصاصی مدیر انتشارات آسیا: نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای فروش است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/16 فرهنگی.ادبیات.کتاب 89 مدیر مسوول انتشارات آسیا با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای فروش است، گفت: اگر رویدادهای فرهنگی مشابه این نباشد بیشتر کتابهای ناشران در انبارها می ماند.
مریم صباحی روز پنجشنبه در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص ارائه کتابهای این انتشارات در نمایشگاه گفت : از مجموع بیش از 60 عنوان کتاب ،بالغ بر 20 اثر جدید در حوزه روانشناسی ، مدیریت و رمان در این دوره از نمایشگاه به علاقمندان عرضه می شود.
وی افزود : برخی از این آثار تالیف و تعدادی دیگر ترجمه هستند و منبع خوبی برای دانشجویان حوزه مدیریت و روانشناسی به حساب می آیند.
صباحی در خصوص وضعیت نمایشگاه و غرفه های تخصیص داده شده گفت : به لحاظ اجاره بها غرفه ها خوب است و نسبت به چند سال گذشته تغییری نداشته است و امکانات ارائه شده تا حدودی مطلوب است اما این مکان مناسب برگزاری نمایشگاه نیست بلکه باید فضایی دائمی و مطابق با استانداردهای نمایشگاهی جهان برای چنین رویدادی ایجاد شود ، با توجه به حضور ناشران خارجی و بازتاب تصاویر و اخبار آن در جهان باید به صورتی آبرومندانه برگزار شود.
وی وضعیت فروش در نمایشگاه کتاب و فروش در طول سال را متفاوت خواند و گفت : مردم در طول سال علاقه خاصی به خرید کتاب ندارند و با اکثر ناشرینی که گفت وگو می کنیم از وضعیت موجود بازار کتاب گله دارند، نمایشگاه فرصت خوبی است تا بسیاری از کتابها به فروش برسد و اگر این رویداد و علاقه کاری نبود بسیاری از ناشران از اینکار کناره می گرفتند.
صباحی به وضعیت بد بازار کاغذ به لحاظ افزایش قیمت اشاره کرد و ادامه داد : قبلا یارانه کاغذ وجود داشت و تا حدودی وضعیت مناسب بود اما با برداشتن آن قیمت کاغذ افزایش پیدا کرده است و در هر بسته A4 هزار تومان افزایش بها داریم و هر بند کاغذ مبلغ 12 هزار تومان خریداری می شود و این برای ناشران در مقایسه به قیمتهای قبلی به صرفه نیست .
وی مهمترین تقاضای خود از مسولان فرهنگی را حمایت از صنعت چاپ ، ناشران و نویسندگان دانست و گفت : اختصاص مواد ارزان برای چاپ کتاب از سوی بخش فرهنگی هم برای ناشر صرفه اقتصادی دارد و هم قیمت ارزان کتاب ، مردم را به خواندن راغب می کند.
صباحی فضای نمایشگاهی را بهترین مکان برای آشنایی با ناشران جدید و تعامل و همفکری و بررسی مشکلات در پیش رو در این حوزه عنوان کرد و افزود : اگر در حاشیه نمایشگاه نشستهای بررسی مشکلات با حضور مسوولان برگزار شود مفید خواهد بود.
بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران از 15 اردیبهشت ماه آغاز و تا 25 ماه جاری به کار خود ادامه می دهد.
شماره 009 ساعت 10:17 تمام
۰ نفر