۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9622211
T T
۰ نفر

بیش از 70 درصد حوادث ریشه در خطای انسانی دارد

۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9622211
بیش از 70 درصد حوادث ریشه در خطای انسانی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/08 علمی آموزشی.حوادث.بهداشت حرفه ای تهران - رییس مرکز بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آخرین نظریه ها 70 تا 90 درصد حوادث مختلف جوامع ریشه در خطای انسانی دارد.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، رضا عزتیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی ساماندهی مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای در دانشگاه صنعتی امیر کبیر افزود: رعایت ایمنی در محیطهای کاری باعث ارتقاء ایمنی و سلامت شغلی در محیطهای کاری می شود.
وی اظهارداشت: شاید یکی از مهمترین تغییر و تحول در علم مدیریت در دهه های اخیر بهبود کیفیت محیطهای کاری است ، در واقع مدیریت کیفیت فراگیر شامل مجموعه ای کامل و جامع از مدل ها ، الگوها و نظریه ها است.
به گفته وی برای بهبود کیفیت الزامی است که به توانمندسازی افراد توجه ویژه شود.
رییس بخش بهداشت حرفه ای محیط کاری وزارت کار و امور اجتماعی افزود: دست یابی به یک جامعه ایمن در گرو باور ایمنی ، دانش بکارگیری صحیح وسایل ایمنی ، دسترسی به ملزومات ایمنی و احترام به حقوق دیگران است.
وی با اشاره به وارد شدن علم ایمنی در جوامع مختلف گفت: از آن زمان به بعد از تمام جوامع خواسته شد تا مسئله پیشگیری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
عزتیان معتقد است اگربهداشت حرفه ای در جامعه آموزش داده نشود مانند این است که اصول سلامت در بهداشت حرفه ای زیر پا گذاشته شود.
وی گفت: 48 درصد از جمعیت دنیا یک سوم دوران زندگی خود را محل کار سپری می کنند بنابراین باید بهترین برنامه ها برای محل کار طراحی شود.
عزتیان در پایان با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در محل کار اظهارداشت: این امر نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است که خوشبختانه این نهضت در کشور ما آغاز شده است.
دومین همایش ملی ساماندهی مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای امروز چهارشنبه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر آغاز شد و تا فردا نهم اردیبهشت ماه ادامه دارد.
علمی /9014 شماره 061 ساعت 15:54 تمام
۰ نفر