۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9621967
T T
۰ نفر
اعتیاد به اینترنت گریبانگیر دانشجویان آمریکایی شده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/06 علمی آموزشی.اینترنت.اعتیاد تهران- یک مطالعه که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد دانشجویان آمریکایی در دام تلفن های همراه، رسانه های اجتماعی و اینترنت گرفتار شده اند و علائمی شبیه اعتیاد به مواد مخدر و الکل را از خود نشان می دهند.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در این مطالعه محققان دانشگاه مریلند از 200 دانشجو خواستند تمام انواع رسانه ها را برای یک روز کامل کنار بگذارند.
محققان پس از 24 ساعت متوجه شدند که در بسیاری از آنها نشانه های ترک دارو، نیاز و تشویش دیده می شود و نمی توانند بدون رسانه ها، عملکرد خوبی داشته باشند.
سوزان مولر مدیر طرح مورد مطالعه و استاد روزنامه نگاری این دانشگاه گفت: بیشترین شکایت دانشجویان در مورد احساس نیازشان به ارسال پیامک ، پیام های فوری، ایمیل و فیس بوک بود.
در این مطالعه تعداد اندکی از دانشجویان گزارش دادند که اخبار تلویزیون را تماشا می کنند یا روزنامه می خوانند.
با این وجود انجمن روان پزشکی آمریکا اعتیاد به اینترنت را یک اختلال نمی داند.
اما به نظر می رسد که اینترنت یکی از گرفتاری های زندگی امروزی است.
برای مثال در گزارشی که رسانه های کره جنوبی منتشر کردند، یک زوج بیش از 12 ساعت در روز سرگرم بزرگ کردن یک کودک مجازی در رایانه خود بودند و از دختر سه ماهه خود غافل شدند که در نتیجه آن کودک به دلیل سوء تغذیه جان باخت.
در آمریکا یک مرکز خصوصی به نام ReSTART که در نزدیکی ردموند در واشنگتن قرار دارد، سال گذشته برای بررسی استفاده بیش از حد از اینترنت، بازی های ویدیویی و ارسال پیامک افتتاح شد.
در وب سایت این مرکز به نمونه های مختلفی از دانشجویانی اشاره شده که به علت وسواس به استفاده از اینترنت ، بدهی زیاد پیدا کرده اند یا درس را رها کرده اند.
محققان در این مطالعه همچنین دریافتند دانشجویان هیچ وفاداری به برنامه های خبری ، شخصیت خبری یا پایگاه خبری نداشتند، بلکه فقط یک رابطه سطحی را با برندهای خبری حفظ می کردند و به ندرت اخبار و اطلاعات عمومی را از هم تشخیص می دادند.
شماره 061 ساعت 13:23 تمام
۰ نفر