۲۶ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9621087
T T
۰ نفر

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری:

۲۶ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9621087
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری: امسال هزار عضو جدید هیات علمی در دانشگاه ها جذب می شوند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/26 علمی آموزشی.دانشجو.هیات علمی.اعتبار مشهد - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:امسال هزار عضو جدید هیات علمی در دانشگاه های کشور جذب می شوند.
کامران دانشجو روز پنجشنبه در حاشیه جلسه هیات امنای دانشگاه های شمال شرق کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران ،افزود: هم اکنون در دانشگاه های کشور با کمبود عضو هیات علمی مواجه هستیم و این کمبود باید جبران شود و استادانی با تعهد و تخصص باید انتخاب شده و به مجموعه دانشگاهی کشور افزوده شوند.
وی گفت: به طور مثال هم اکنون دو میلیون و 200 هزار نفر دانشجوی علوم انسانی داریم که اگر نسبت استاد به دانشجو را یک به 100 بگیریم فقط در رشته های علوم انسانی باید 22 هزار عضو هیات علمی داشته باشیم در حالی که هم اکنون در تمامی رشته ها حدود 21 هزار و 500 عضو هیات علمی در اختیار داریم.
او تاکید کرد: حجم کمبود اعضای هیات علمی زیاد است و برای جبران نیاز به ساز و کار مناسب می باشد لذا باید راهکار مناسب در این زمینه انتخاب شود.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری افزود:ما هیچ وقت نگفتیم باید در دانشگاه ها تفکیک جنسیتی صورت بگیرد بلکه گفتیم که دانشگاه ها باید اسلامی باشد و اسلامی بودن به این معنا است که باید به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از سالهای 1364 و 1366 که تاکنون عمل نمی شده، عمل شود.
دانشجو تاکید کرد:نه تنها دانشگاه ها بلکه فضای شهرها و فضای کشور نیز باید اسلامی باشد و در دانشگاه ها باید استادانی جذب شوند که متعهد به نظام و مبانی جمهوری اسلامی باشند.
او اظهار داشت:همچنین ما نگفتیم که دانشگاه ها را از تهران خارج کنیم بلکه سخن ما این بود که باید ظرفیت پذیرش دانشجو را دوره های کارشناسی به خصوص در دانشگاه های مادر کاهش و در دوره های تحصیلات تکمیلی افزایش داد و در این میان در تهران این کاهش ظرفیت به خاطر خطر زلزله باید بیشتر از سایر دانشگاه های مادر باشد.
همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی در جلسه هیات امنای دانشگاه های شمال شرق کشور هدف از مجموعه تشکیلات دانشگاه ها در کشور را تربیت سربازانی برای امام زمان (ع) دانست و گفت: اگر این مهم را در نظر داشته باشیم ابعاد سنگین مسوولیتمان در دانشگاهها مشخص می شود.
دانشجو افزود:هر کس هر جای کشور کار می کند محصول دانشگاهها است و ما در دانشگاهها برای کل کشور و نهادها و وزارتخانه ها کادرسازی می کنیم و در راه این هدف اگر تربیت سرباز برای امام زمان (ع) مد نظر باشد کار مضاعف و همت مضاعف در دانشگاهها محقق می شود.
وی گفت:بیگانگان در جنگ تحمیلی نرم خود علیه جمهوری اسلامی، دانشگاهها را مورد طمع قرار داده بودند که با درایت رهبری و ولایتمداری دانشجویان و دانشگاهیان چشم فتنه کور شد و الان دانشگاهیان مورد اعتماد ما هستند و جواب اعتماد ولی امر را خوب دادند که اگر نداده بودند دشمن می توانست سوء استفاده کند.
او افزود:دانشجویان دانشگاههای ما باید فعالیتهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی داشته باشند و دانشگاهی که این فعالیتها را نداشته باشد خموده است اما مرز میان ما و ضد انقلاب در این گونه فعالیتها باید کاملا مشخص باشد تا دشمن نتواند به دانشگاهها طمع کند.
1922/659 شماره 035 ساعت 20:25 تمام
۰ نفر